جهان

هو یثت عامل حمله انتحاری درزاهدان ایران شهروند پاکستان بود

تهران – بی بی سی – 30 دلو – باختر
محمد پاکپور، قومندان  نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران ، اعلام کرده است که عامل حمله انتحاری به موتر حا مل   مرزبانان سپاه تبعه پاکستان بوده است.
قومندان مذکور  نام این فرد را حافظ محمد علی معرفی کرده است..
دگر وال پاکپور گفته است که دو نفر دیگر هم که در ارتباط با این حمله دستگیر شده‌اند، شهروند پاکستان هستند. به گفته این قومندان سپاه یک نفر دیگر از عوامل حمله هم که متواری شده است ، پاکستانی است..
هفته گذشته حمله انتحاری به موتر بس  نیروی زمینی سپاه در شهر زاهدان 27 کشته و چند زخمی بر جای گذاشت.  پیش از این گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود. دگروا ل پاکپور درباره ارتباط این گروه و افراد دستگیر شده که به گفته او پاکستانی هستند توضیحی نداده است..
قومندان قوای زمینی سپاه گفته است که پولیس از روی قطعات موتر  انتحاری آن را شناسایی کرده و پس از آن "نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی‌کننده و تیمی که موتر را برای این اقدام آماده کرده بودند، آغاز کرد…"
به گفته پاکپور ابتدا یک زن که "اولین سرنخ در این پرونده" بوده دستگیر شده و در پی آن افراد دیگری هم شناسایی و دستگیر شده‌اند.
پاکپور گفته است که این گروه "مهمات و تجهیزات بسیار زیادی" آماده کرده بودند و قصد داشته‌اند در روز ۲۲ دلو ، سالگرد انقلاب اسلامی، هم حملاتی را انجام دهند اما موفق نشده‌اند.
ایران پاکستان را به پناه دادن به گروه جیش‌العدل در خاک خود متهم کرده و هشدار داده است که اگر پاکستان علیه این گروه اقدام نکند، ایران می‌تواند در خاک پاکستان علیه آنها عملیات کند. مقام‌‌های ایرانی عربستان وامارات متحده عربی  را هم به حمایت مالی از جیش‌العدل متهم کرده‌اند.  آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا