اخبارجهان

وزیردفاع امریکا: جنگ اوکراین پیش نمایش یک جهان پر آشوب است

کابل، ۲۲ جوزا، باختر
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست شانگری لا دیالوگ اظهار کرد که حمله روسیه به اوکراین پیش نمایش یک جهان پر هرج و مرج است.
آژانس باختر به نقل از بیزینس اینسایدر، وزیر دفاع آمریکا در حالی که در همایش شانگری لا دیالوگ نخستین گردهمایی امنیتی آسیا سخن می ‌گفت، ادعا کرد، حمله روسیه به اوکراین به دلیل زیر پا گذاشتن قوانینی که از همه ما محافظت می ‌کند، رخ داده است.
وی افزود، این جنگ پیش نمایش یک جهان پر از آشوب است که هیچیک از ما علاقه ‌یی به زندگی در آن نداریم.
آستین سپس از اهمیت نظم بین المللی مبتنی بر قوانین صحبت کرد و به کمک‌ های استرالیا، جاپان، زیلاند نو و کوریای جنوبی، هند، سنگاپور، تایلند و ویتنام به اوکراین پس از حمله روسیه اشاره کرد.
وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود ادعا کرد، با وجود این که اقدامات چین خشونت آمیزتر و تهدید کننده ‌تر می‌ شود، آمریکا سهم خود را برای کنترل تنش‌ها و جلوگیری از درگیری انجام خواهد داد.
وی مدعی شد که آمریکا برای کنترل تنش‌ ها و جلوگیری از نزاع احتمالی با چین و با وجود افزایش اقدامات تهدید آمیز بیجنگ در آسیا به ویژه نزدیک تایوان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
اکنون جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌ های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا