سیاستTOP

وزیر خارجه ترکمنستان: حضور نمایندگان ا.ا.ا در نشست‌های بین‌المللی نیاز مبرم است

ملا محمد حسن اخند، رییس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با رشید مرادوف وزیر امور خارجه ترکمنستان و هیات همراه‌اش در ارگ دیدار کرد.
در این دیدار که مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزراء و شمار دیگری از مسئولین امارت اسلامی نیز حضور داشتند، هر دو جانب در مورد روابط افغانستان و ترکمنستان، همکاری‌های اقتصادی، و ترانزیتی و پروژه‌های مشترک، بحث و تبادل نظر نمودند.
رییس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان ضمن خوش آمدگویی به هیات ترکمنستان، از همکاری آن کشور با افغانستان تشکر کرده، گفت که مناسبات میان دو کشور تاریخی و حسنه است.
سپس مولوي عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان صحبت کرده، گفت که ما از پروژه‌های مشترک میان دو کشور از جمله خط آهن، تاپی، و فایبر نوری حمایت می‌کنیم و آن‌را به منفعت هر دو کشور می‌دانیم و تلاش‌های حکومت ترکمنستان در بخش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تشکر کرد و گفت که تداوم و تطبیق پروژه‌های زیربنایی و انکشافی مشترک، در زمینه بهبود اقتصاد هر دو کشور مفید است.
وی افزود که ما خواهان آغاز پروژه‌های ملی میان دو کشور به زودترین فرصت ممکن هستیم، زیرا تمام شرایط لازم از جمله امنیت مطمئن برای تطبیق آن‌ها فراهم شده است.
در مقابل وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت که مناسبات ما همیشه به نفع هر دو کشور بوده است و حضور نمایندگان امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی یک ضرورت مبرم است.
وزیر امور خارجه ترکمنستان از تداوم همکاری کشور خود در زمینه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و تطبیق پروژه‌های مشترک میان دو کشور اطمینان داد و آن‌را در راستای رفاه و آسایش مردمان افغانستان و ترکمنستان و گسترش همکاری‌های منطقوی، مفید خواند.
در این دیدار مولوی محمد یعقوب سرپرست وزارت دفاع ملی نیز صحبت کرده، گفت که در زمینه تامین امنیت پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی میان دو کشور از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهیم ورزید.
وی افزود از اینکه امنیت سرتاسری در تمام کشور تامین شده است، بناً موقع مناسب نسبت به هر زمان دیگر برای تطبیق این پروژه‌ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا