سیاستاخبارامنیتجهان

وزیر دفاع امریکا: نظامیان افغان نخست تحرک طالبان را بطی کنند

واشنگتن/وی او ای/۴اسد/باختر

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می­‌گوید که نظامیان افغان باید قبل از بازپس‌گیری محلات از دست‌­رفته، از پیشروی طالبان در میدان جنگ جلوگیری کنند.

 آستن شنبه به خبرنگاران گفت که مقام های افغان برنامه دارند تا نیروی خویش را در ساحات مهم استراتیژیک منسجم کنند.

وزیردفاع ایالات متحده افزود: “در مورد اینکه آیا این طرح جلو پیشرفت طالبان را می‌گیرد یا نه، فکر می­‌کنم نخستین اقدامی که باید انجام شود بطی‌شدن تحرک آنان [طالبان] است.”

بربنیاد گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای دفاعی افغانستان استراتیژی شان را در برابر طالبان مورد بررسی قرار داده اند و بربنیاد آن، برای تامین امنیت برخی مناطق، حضور نظامی خود را قوی­تر کرده اند.

وزیر دفاع امریکا گفت که به باور او نیروهای افغان قابلیت و ظرفیت پیشرفت را داشتند، اما دیده شود که چی می‌شود.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که عملیات‌های نیروهای افغان “محتاطانه و دقیق” به پیش می‌رود.

فواد امان،‌ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به صدای امریکا گفت: “نیروهای ما فعلاً در موقعیت بهتر قرار دارند و با گذشت هر روز اراضی زیر کنترول طالبان محدودتر خواهد شد و نیروهای ما عملیات‌های تهاجمی خود را بیشتر خواهند کرد.”

آژانس خبری رویترز گزارش داده است که اردوی افغانستان استراتیژی جنگ علیه طالبان را تغییر می‌دهد و نیروهای خویش در بخش‌های کلیدی مانند کابل و دیگر شهرها، گذرگاه‌های سرحدی و زیربناهای مهم منسجم می‌سازد.

پیش از این،‌ محمد اشرف غنی‌، رییس جمهور افغانستان سه تا شش ماه آینده را “شرایط سخت” خواند و گفت که “یک پلان فوری” ترتیب کرده است تا وضعیت جنگ را تغییر دهد.

رییس جمهوری ابراز امیداوری کرد که بر اساس طرح و برنامه‌های ویژه، وضعیت امنیتی به زودی در افغانستان تغییر خواهد کرد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا