اخبارجهان

وزیر دفاع چین: در زمینه تولید سلاح‌ های اتمی پیشرفت چشمگیری داشته ‌ایم

کابل، ۲۲ جوزا، باختر
وزیر دفاع چین می‌ گوید که این کشور در زمینه توسعه تسلیحات اتمی پیشرفت‌ های چشمگیری داشته، اما این تسلیحات صرفا کارکرد دفاعی دارند.
آژانسباختر به نقل از رویترز، وزیر دفاع چین امروز یکشنبه در نشست امنیتی شانگری لا در سنگاپور گفت، چین در زمینه توسعه تسلیحات اتمی جدید پیشرفت چشمگیری داشته، اما از آنها صرفاً برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد و اولین طرفی نخواهد بود که از سلاح اتمی استفاده کند.
وزیر دفاع چین همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های منتشرشده درخصوص اقدام چین به ساخت بیش از ۱۰۰ انبار راکت ‌های اتمی جدید افزود، چین همیشه مسیر مناسبی را برای توسعه توانمندیهای اتمی برای محافظت از کشور خود را انتخاب کرده است.
وزیر دفاع چین در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ اوکراین و تحریم ‌های همه ‌جانبه آمریکا و غرب علیه روسیه اشاره کرد و گفت: درگیری یا جنگ آخرین چیزی است که چین خواهان آن در اوکراین است. اما همزمان ما معتقدیم فشار حداکثری یا تحریم‌ ها نمی‌ تواند این مسئله و تنش را حل کند و حتی ممکن است درگیری‌ها را افزایش و وضعیت را پیچیده‌ تر کند.
وزیر دفاع چین گزارش رسانه‌ های غربی درباره کمک نظامی و مادی بیجنگ به مسکو را رد کرد و افزود: در رابطه با بحران اوکراین، چین هیچ ‌گونه حمایت و کمک مادی به روسیه نکرده است.سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا