اخباراقتصادجامعه

وزیر زراعت:  افغانان  در خط مقدم عدم مصونیت غذایی قرار دارند

کابل /4 اسد/ باختر

وزیر زراعت آبیاری و مالداری  در نشست سیستم غذایی سازمان ملل  تأمین غذای متعادل و پایدار برای شهروندان را از اولویت‌های دولت افغانستان عنوان کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت آبیاری و مالداری امروز با ارسال خبر نامه یی به آژانس باختر نگاشته است که  انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، به نمایندگی از افغانستان در اجلاس سیستم‌های غذایی سازمان ملل که به‌صورت مجازی برگزار شده است  ، با  اشاره به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ۱، ۲ و ۱۲ برای رفع معضل گرسنگی، گفت که برای ریشه‌کن کردن این معضل تا سال ۲۰۳۰، به تلاش‌های جدی نیاز است.

احدی هم‌چنان گفت که در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌طور فزاینده در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند و افغانان در خط مقدم عدم مصونیت غذایی هستند. وی تأمین غذای متعادل و پایدار برای شهروندان کشور  را از اولویت‌های دولت افغانستان عنوان کرد.

وزیر زراعت گفت که امکان افزایش فقر و عدم مصونیت غذایی در افغانستان به دلیل جنگ و خشک‌سالی وجود دارد و از این رو، او با توجه به زراعتی بودن کشور، بر تأمین صلح برای رشد زراعت و تأمین غذا تأکید کرد.

او  گفت که وزارت زراعت در حال نوسازی زراعت کشور  است که به کاهش فقر در مناطق دوردست کمک می‌کند. او در این مورد به توزیع تخم‌های اصلاح شده و ترویج شیوه‌های جدید باغداری اشاره کرد.

داکتر انوارالحق احدی، وزیر زراعت، گفت که افغانستان برای اطمینان از مصونیت غذایی، ادارۀ مستقل غذا را ایجاد کرده است.

وزیر زراعت هم‌چنان گفت که افغانستان متعهد به تأمین غذای سالم و مناسب برای شهروندانش است و در زمینه معیاری سازی غذا، خواستار همکاری جامعه جهانی شد.

وی از سازمان ملل، مؤسسات آن، سایر شریکان توسعه‌ یی موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی و اتحادیه‌های جهانی نیز خواست که به پشتیبانی تخنیکی و مالی خود از افغانستان ادامه دهند تا چشم‌انداز ۱۰ سال آینده ترسیم و غذای معیاری  تأمین شود.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا