جهان

حملات خشونت بار نظامیان مصری به تظاهر کننده گان

مامورین پولیس و نظامیان  مصر امروز نیز برای پنجمین روز متواتر با تیراندازی و استفاده از دنده و گاز اشک آور به عملیات امنیتی برای پاک سازی میدان التحریر در مرکز شهر قاهره ازوجود مخالفان شورای نظامی ادامه دادند.

آژانس اطلاعاتی باختربه نقل از آژانس خبری رویترز گزارش داد که نیروهای امنیتی مسلح به صد ها تظاهر کننده که تلاش میکردند مواضع خود در این میدان حفظ کنند حمله کردند. صدای تیراندازی شدید در سراسر میدان پیچیده بود.

به گفته یک تظاهر کننده صد ها نیروی امنیتی و نظامی وارد میدان شده و شروع به شلیک گلوله ها و تعقیب تظاهر کننده گان کرده و هر چیزی را در مسیر خود از جمله وسایل طبی و کمپل ها را به آتش می کشیدند.

یک منبع امنیتی به آژانس خبری رویترز گفت، ساختمان پارلمان مصر در پهلوی این میدان قرار گرفته است که بعضی از تظاهر کننده گان می خواستند با خراب کردن دیوار پارلمان به ساختمان پارلمان دست یافته و آنرا خراب کنند.

به گفته منابع طبی، سیزده نفر در درگیری های روز جمعه میدان تحریر کشته شده اند. اما به گفته برخی از تظاهر کننده گان حمله اخیر ماموران امنیتی باعث تلفات بیشتری شده وبرخی از تظاهر کننده گان از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.

درجریان درگیری های خشونت بار و تلاش ماموران امنیتی برای متفرق کردن تظاهر کننده گان در داخل و اطراف میدان تحریر صد ها تن دیگر زخمی و ده ها تن دستگیر شده اند.

سیاستمنداران و اعضای مجلس که در نزدیک این میدان به منظور پیوستن به تظاهر کننده گان تحصن کرده بودند به دلیل درگیری های شدید در میدان وادار به عقب نشینی شدند.

در همین حال سازمان حقوق بشری عضو بین الملل در پی سرکوب خشونت بار تظاهر کننده گان از عرضه کننده گان تسلیحات خواست ارسال سلاح های کوچک و مهمات رابرای اردوی مصر متوقف کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا