جهان

وقوع کودتا در لیبیا

طرابلس _ ایرنا_ ۲۵دلو – باختر
در حالی که خبرگزاری رویترز به نقل از یک قوماندان سابق اردوی لیبیا از انحلال پارلمان و دولت این کشور خبر داد، برخی از شخصیت های لیبیایی کودتا در آنکشور را رد کردند.
خبرگزاری رویترز به نقل از ˈخلیفه حفترˈ قوماندان پیشین نیروی زمینی لیبیا خبر داد که پارلمان و دولت این کشور منحل شده و قوماندانی ملی اردوی لیبیا در شرف اعلام یک اقدام برای نقشه راه جدید در کشور است.
براساس گزارش ، قوماندان سابق اردوی لیبیا علاوه بر دستور لغو قانون اساسی و انحلال پارلمان و حکومت، خواستار تشکیل کابینه جدید به ریاست رئیس ستره محکمه لیبیا شده است.
شبکه خبری العربیه نیز اعلام کرد که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر کنترول بنادر حیاتی در طرابلس را به دست گرفتند، اما روزنامه فرامنطقه ای الحیات چاپ لندن به نقل از منابع خود در طرابلس، قطع تیلیفون واینترنت را تکذیب کرد.
همچنین عزالدین عقیل عضو ائتلاف جمهوری لیبیا تاکید کرد که هیچ نشانه ای از کودتای نظامی وجود ندارد وکسی نمی تواند قطعاً بگوید چه اتفاقی رخ داده است.
همچنین به نوشته الیوم السابع، ˈهدی البنانیˈ عضو پارلمان لیبیا گزارش های منتشر شده برخی شبکه های تلویزیونی عربی از جمله العربیه و اسکای نیوز را درباره کنترول تاسیسات اصلی شهر طرابلس به دست حفتر تکذیب کرد.
گفتنی است که ˈعبدالله الثنیˈ وزیر دفاع لیبیا دیروز از خنثی سازی تلاشی برای کودتای نظامی به رهبری قوماندانان نظامی سابق و سیاستمداران با هدف انحلال پارلمان و تشکیل یک شورای نظامی خبر داده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا