جهان

ویروس کرونا: در امریکا حالت اضطرار اعلام شد

واشنگتن/ وی او ای/ 24حوت/ باختر
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا٬ حالت اضطرار ملی را اعلام  کرد.
ترامپ دیروز در یک کنفرانس خبری در قصر سفید حالت اضطرار ملی را در سراسر امریکا اعلام  کرد.
این اقدام در حالی اعلام  می شود که در حدود ۱۹۲۰ نفر در ۴۸ ایالت امریکا به شمول واشنگتن دی سی مبتلا به ویروس کرونا شده اندو حداقل ۴۱نفر جان باخته اند.
دونالد ترامپ سفرها از اروپا به امریکا را نیز برای کاهش شیوع ویروس کرونا برای یک ماه به تعلیق در آورد.
ترامپ خطاب به شهروندان امریکا گفت که روند تعویق سفرها از اروپا به امریکا از امروز ۱۴مارچ  آغاز شد و تا یک ماه ادامه خواهد یافت.
حالت اضطرار تقریباً ۵۰ بلیون دالر اضافی را برای مبارزه علیه ویروس کرونا به دسترس مسوولان ایالت ها قرارمی دهد. او از تمام مسوولان ایالت ها خواست تا مراکز عملیاتی اضطرار را تاسیس کنند.
ترامپ قبلاً هم۸.۳ میلیارد دالر به هدف مبارزه با ویروس کرونا منظور کرده بود.
ترامپ برای شهروندان امریکا اطمینان داد که با اعلام  حالت اضطرار تمام موانع برداشته شده است و بهترین تداوی را برای مردم مهیا خواهد کرد.
ترامپ از شرکت های خصوصی که در راستای مبارزه با ویروس کرونا مساعدت زیاد کرده اند، نیز تشکری کرد.
این اقدامات در حالی صورت می گیرد که سازمان صحی جهان بیماری ویروس کرونا را همه‌گیر اعلام کرد.
رییس سازمان صحی جهان می گوید که هر آنچه در اختیار داشته باشند برای مصوونیت مردم انجام می دهند تا آنان قادر شوند کار های روز مرۀ شان را انجام دهند.
تدروس ادهانوم، رییس سازمان جهانی صحت هشدار داد که اکنون واقعات بیشتری مبتلایان ویروس کرونا، در مقایسه با زمانی گزارش داده می شود که چین در اوج گزارش دهی واقعات واگیری ویروس  کرونا بود.
او افزود:"هر فردی باید اعراض، علایم و نحوۀ حفاظت خود و دیگران را بداند. هر کارمند صحی باید قادر به شناسایی این مرض باشد و بتواند مراقبت های صحی فراهم کند و کارمنادان صحی بدانند که با بیماران شان چه باید کنند. هر مرکز صحی باید برای تداوی رقم بزرگ بیماران آماده باشد و این اطمینان را ایجاد کند."
تدروس ادهانوم، بر شستن دست ها با صابون و آب گرم برای ۲۰ ثانیه، دوری جستن از افراد با اعراض سرفه، تب و نفس تنگی، تجرید افراد با اعراض ویروس و جلوگیری از سفر های غیر ضروری تاکید کرد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا