اخبارجهان

ویروس کرونا در هالند؛ برای نخستین بار قیود گشت و گذار نافذ می‌شود

امستردام/ وی او ای/۳ دلو/باختر 

صدر اعظم هالند گفته است که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در آن کشور، برای نخستین بار پس از آغاز این همه‌گیری، قیود گشت و گذار در سراسر آن کشور نافذ می‌شود.

مارک رته در یک کنفرانس خبری گفت که قیود گشت و گذار سر از امروز جمعه ۲۲ جنوری نافذ می شود و تا دهم فبروری از ساعت ۸:۳۰ شب تا ۴:۳۰ صبح نافذ خواهد بود.

به دلیل نگرانی از گسترش گونه‌های جدید ویروس کرونا ، صدر اعظم هالند گفت که سر از ۲۳ جنوری پروازها از بریتانیا، افریقای جنوبی و امریکای جنوبی به هالند متوقف خواهد شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز امریکا تا صبح امروز شمار واقعات مثبت کووید۱۹ در بین جمعیت ۱۷.۲ میلیون نفری هالند به ۹۴۰ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۳۳۵۰ مورد می‌رسد.

رته و اعضای کابینۀ وی جمعۀ گذشته به خاطر افتضاح مرتبط با مالیات کودکان استعفا کردند، تا برگزاری انتخابات در اواسط ماه مارچ حکومت را سرپرستی خواهند کرد و صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد اقدامات مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا را خواهند داشت.

هالند از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا یک سلسله اقدامات به شمول انسداد مکاتب و فروشگاه‌های غیرضروری را عملی کرده است، اما این نخستین بار است که قیود گشت و گذار در آن کشور نافذ می‌شود.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا