اخبارجهان

پاکستان، نایجریا، اندونیزیا و بنگله‌دیش هر یک ۱۰ میلیون واکسین کرونا از کوواکس به دست می‌آورند

جاکارتا/ دویچه وله/13 حوت/باختر

ائتلاف بین المللی کوواکس می‌خواهد در شش ماه اول امسال ۲۳۷ میلیون دوز واکسین آسترازنکا را به ۱۴۲ کشور کم درآمد توزیع کند. افغانستان نیز از جمله کشورهایی است که از این ائتلاف، واکسین کرونا دریافت می‌کند.

کوواکس، ابتکار بین‌المللی که از سوی سازمان صحی جهانی به هدف تدارک واکسین برای کشورهای فقیر راه اندازی شده است.

ائتلاف بین المللی کوواکس روز سه شنبه اعلام کرد که هر یک از کشورهای پاکستان، نایجریا، اندونیزیا و بنگله دیش تا ماه جون بیش از ده میلیون دوز از واکسین کرونا را به طور رایگان از این ائتلاف به دست می آورند.

هفته گذشته غنا به عنوان اولین کشور واکسین کرونا را دریافت کرد. نایجریا، آنگولا، جمهوری دموکراتیک کانگو، کمبودیا، کوریای جنوبی و کلمبیا نیز اخیرا اولین محموله‌های واکسین تهیه شده توسط کوواکس را به دست آورده اند.

افغانستان نیز از جمله کشورهایی است که قرار است واکسین کرونا را از سوی ائتلاف کوواکس به دست بیاورد. مقام‌های افغانستان گفته اند که قرار است این ائتلاف برای ۲۰ درصد از جمعیت این کشور واکسین کرونا تهیه کند. اما هنوز معلوم نیست که چه زمانی محموله واکسین به افغانستان فرستاده می‌شود.

کوواکس می خواهد در نیمه نخست سال روان میلادی حدود ۲۳۷ میلیون دوز از واکسین آسترازنکا به ۱۴۲ کشور که دارای درآمد کم یا متوسط اند، فراهم کند.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا