جهان

پاکستان بر مهاجران افغان فشار آورده تا آن کشور را ترک کنند

سلام آباد/دویچه وله/باختر/5 حوت
یک مامور وزارت امور سرحدات و قبایل پاکستان گفته است، 1.6 میلیون مهاجر راجستر شده افغان و یک میلیون افغان  راجستر ناشده در پاکستان به سر می برند و تمام آنها باید براساس یک توافق انجام شده با اداره مهاجرین ملل متحد تا ماه جدی امسال پاکستان را ترک کنند.
این مامور پاکستانی به آژانس خبری آلمان گفته است که ، مهاجرین راجستر شده تا آخر امسال وقت دارند پاکستان را ترک کنند و مهاجرین راجستر ناشده بیگانه های اند که به طور غیر قانونی در این کشور به سر می برند و حق بود و باش در این جا را ندارند.
بعد از حمله ماه دسمبر طالبان بر یک مکتب  تحت اداره نظامیان  در پشاور پولیس و  جاسوس های استخباراتی چندین بار بر این کمپ های مهاجان یورش برده اند زیرا به باور آنها تندروان طالبان اغلباً در کمپ های مهاجرین پناه می جویند.
شفیق الله یک مهاجر افغان در اسلام آباد می گوید، ماه گذشته پولیس پاکستان کارت هویت ویرا کنترول کردند ولی وی شناختی کارت داشت، او را چیزی نگفتند ولی به او گفتند به زودترین فرصت ممکن پاکستان را ترک کند.
سازمان نظارت از حقوق بشر به روز یکشنبه در اعلامیهء گفت، در دلو امسال تعدادی افغان های که به کشورشان برگشتند نه چندی رقمی بود که در ماه جدی به افغانستان رفتند که این مساله، نمایانگر سختگیری ها و مجبور کردن افغانها به ترک پاکستان بعد از حمله پشاور است.
فلم کاین، معاون ادارهء حقوق بشر برای آسیا می گوید، پاکستان نباید افغانها را گناهکار حملات پشاور دانسته و با آنها رفتار بد کند.
این غیر قانونی و غیر انسانی است که مهاجرین افغان به جایی فرستاده می شوند که در آن با خشونت ها مواجه اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا