سیاستTOP

پاکستان در قضیه سلسله علی خیل همکاری لازم نکرد

کابل/۱۹اسد/باختر
وزارت امور خارجۀ افغانستان می گوید: پاکستان معلومات لازم را در بارۀ پروندۀ سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد در اختیار هیئت اعزامی آن وزارت قرار نداده است.
سلسله علی‌خیل در بیست ‌وپنجم سرطان در اسلام‌آباد اختطاف شد و بعد از شکنجه در یک مخروبه رها شده بود. دوشیزه علی خیل از این بابت آسیب جدی روانی دیده است.
وزارت خارجه یازدهم اسد، هیئتی را برای بررسی قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، به پاکستان فرستاده بود.
اما وزارت خارجۀ افغانستان از عدم همکاری پاکستان در قضیۀ سلسله علی خیل انتقاد کرد و گفته است که پاکستان همه معلومات را در دسترس هیئت افغانستان قرار نداده است.
این وزارت شام روز گذشته با نشر خبرنامه یی گفته است که اظهارات مقام های پاکستانی بیانگر روایت متفاوتی از قضیه است و به مسایل اساسی از جمله چگونگی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن، معطوف نبوده است.
این وزارت افزوده است که قرار بود پاکستان برای بررسی بیشتر‌ تخنیکی همه معلومات مرتبط به قضیۀ اختطاف را با هیئت افغانستان شریک کند، اما این کشور به این وعده‌اش عمل‌نکرد و معلومات را در دسترس هیئت قرار نداده است.
در حالی که مدارک شفاخانه، گزارش‌های طبی و سایر شواهد به‌صورت واضح نشان می‌دهد که سلسله علی‌خیل ربوده و شکنجه شده است.
این وزارت تصریح کرده است که حکومت افغانستان در هماهنگی با قربانی حادثه آمادۀ هرگونه همکاری در راستای شناسایی و دستگیری عاملان این قضیه است و خواهد بود.
وزارت خارجۀ افغانستان بار دیگر از وزارت امور خارجۀ پاکستان خواسته است که تمرکزش را روی شناسایی، بازداشت و محاکمۀ عاملان قضیۀ اختطاف بیشتر کند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا