اخبارTOPجامعه

پس از رسیدگی به نیازمندی‌های عاجل به زلزله ‌زده‌گان، اسکان دایمی ساخته خواهد شد

کابل، ۳۱ سرطان،باختر
به ریاست مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و اشتراک سرپرست وزیران صحت عامه و انکشاف دهات، معینان وزارت‌های داخله، امور مهاجرین و عودت کننده‌گان و اقتصاد و رئیس عمومي اداره‌های سره میاشت و احصائیه ملی و معلومات، جلسه‌ کمیسیون تنظیم امور کمک‌های بشری و رسیدگی به زلزله زده‌گان ولایت‌های جنوب شرقی کشور برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این جلسه معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: پس از رسیدگی به نیازمندی‌های عاجل به زلزله ‌زده‌گان؛ برای آنان اسکان دایمی ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که چشم و امید مردم در بخش رسیدگی و احیای مجدد منازل شان به مسئولان این کمیسیون است، خاطر نشان کرد که برای رسیدگی و احیای مجدد ساحات تخریب شده باید تدایبر لازم روی‌دست گرفته شود.
در این جلسه مسئولان اداره‌های ذیربط نیز روی سروی دقیق مناطق آسیب‌دیده صحبت کردند و جهت سروی و نیازمندی‌های زلزله‌‌ زده‌گان بر ایجاد تیم تخنیکی متشکل از اداره‌های دولتی و موسسه‌ها تاکید کردند.
در پایان این جلسه، فیصله شد که در ساحات آسیب‌دیده سروی دقیق جیولوژیکی صورت گیرد تا ظرفیت و دیگر بخش‌های ساخت و ساز بررسی شود و نیز به ریاست مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، کمیته‌یی به منظور شفافیت در توزیع کمک‌ها، برگزاری جلسه هماهنگی با موسسه‌های ملی و بین‌ المللی و جلب کمک‌ها ایجاد شود.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا