اخبارجهان

پس از گذشت شش هفته کابینه ماکرون باز هم تغییر کرد

کابل، ۱۴ سرطان، باختر
امانوئل ماکرون و حزبش در پی از دست دادن اکثریت چوکی های پارلمان در انتخابات ماه جون، برای دومین بار در شش هفته اخیر، ترکیب دولت خود را تغییر داد.
آژانس باختر به نقل از روزنامه گاردین، اولیویه وران، وزیر سابق صحت فرانسه، در جریان دومین تغییر و تحول در کابینه فرانسه در شش هفته اخیر، سخنگوی دولت فرانسه شد.
این ترمیم کابینه اولیویه وران را که بحران همه گیری کووید در فرانسه را مدیریت کرد، مجدداً به حلقه نزدیک به رئیس جمهور فرانسه در سمت رده بالای سخنگوی دولت بازگرداند.
همچنین مارلن شیاپا، وزیر سابق برابری جنسیتی در دولت فرانسه کسی است که قبل از انتخابات اخیر به مدیریت بخش شهروندی در وزارت داخله فرانسه مشغول بود و در اولین ترمیم کابینه شش هفته اخیر، از سمتش کنار رفت، اما در این ترمیم کابینه دوم در سمت وزیر مشاور در امور اقتصاد اجتماعی و همبستگی و زندگی مشارکتی به دولت فرانسه بازگشته است.
ماکرون به همراه الیزابت بورن که در ۱۶ می به عنوان صدر اعظم در دولت منصوب شد، پس از اینکه در انتخابات پارلمانی دو هفته پیش فرانسه، حزب تغییر نام یافته ماکرون تحت عنوان حزب رنسانس تسلطش را در مجلس ملی فرانسه از دست داد، مجبور به تجدید نظر در تیم وزرای خود شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا