آموزش

پلان اصلاحی و انکشافی معارف مورد بررسی قرار گرفت

کابل/ ۲۸ میزان/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، پلان اصلاحی و انکشافی معارف را مورد بحث قرار داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬در این نشست که در ارگ انجام شد، مسوولان وزارت معارف، پلان اصلاحی و انکشافی معارف کشور را با رییس جمهور شریک کردند.
محمد اشرف غنی رییس جمهور پس از مطالعه پلان متذکره و شنیدن گزارش آنان، گفت که روی اصلاحات وسیع در عرصه معارف و پلان اصلاحی و انکشافی معارف، بیشتر کار شود. 
وی تاکید کرد که اساس برنامه های معارف و اصلاحات بنیادی در آن باید شاگرد محور باشد و منابع و امکانات معارف به گونۀ متوازن در تمام ولایات به مصرف برسد.
رییس جمهور، پائین بودن کیفیت معارف، مشکل در مدیریت مکاتب، کمبود منابع، پرداخت نشدن به موقع معاش معلمان، کاغذ پرانی اداری، ثبت نبودن مکاتب و معلمان و مشکل توزیع کتاب ها را از جمله چالش های موجود در معارف برشمرد.
رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینۀ استفاده از تکنالوژی در معارف سرمایه گذاری بیشتر صورت گیرد، گفت که عدالت در تقسیم منابع معارف و سرمایه گذاری بالای مکاتب در نقاط مختلف کشور نیز مدنظر گرفته شود.
رییس جمهور بر سرمایه گذاری روی ارتقای ظرفیت معلمان تاکید ورزید و گفت که اجماع ملی برای عملی کردن اصلاحات در معارف به میان آید، از مداخله سیاسی در عرصه معارف که به وحدت ملی صدمه می زند، جداً جلوگیری صورت گیرد و معارف به یک نهاد موثر و فعال مبدل شود.  مجیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا