اخبارجهان

پنتاگون، آمریکا در آستانه معرفی سیستم تسلحات لیزری است

کابل، ۲۱ جوزا، باختر
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ضمن اشاره به آزمایش راکت های اخیر کوریای شمالی و تاکید بر همکاری امنیتی بیشتر با جاپان و کوریای جنوبی از پایان ساخت دستگاه دفاع راکت مبتنی بر لیزر خبر داد.
آژانس باختر به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست امنیتی شانگری لا که از ۱۰ تا ۱۲ جون در سنگاپور در حال برگزاری است، اعلام کرد که پنتاگون در آستانه معرفی از نمونه اولین سیستم دفاع راکتی لیزری با انرژی بالا است.
آستین، تحرکات اخیر پیونگ یانگ ما را نا گزیر شاخت تا همکاری های بیشتر امنیتی را با جاپان و کوریای جنوبی را افزایش دهیم.
وی افزود، بگذارید واضح بگویم، ما به دنبال رویارویی یا جنگ نیستیم. ما به دنبال جنگ سرد جدید، ناتوی آسیایی و یا منطقه یی که به بلوک های متخاصم تقسیم شود، نیستیم.
ما در حال همکاری نزدیک با رقبا و دوستان خود برای تقویت حفاظت در برابر درگیری هستیم. این مسئله شامل خطوط ارتباطی کاملاً باز با رهبران دفاعی چین است تا اطمینان حاصل شود که می توانیم از هرگونه محاسبه اشتباه جلوگیری کنیم.
آستین گفت، آمریکا همچنان در کنار متحدان خود از جمله تایوان خواهد ایستاد.
این در حالی است که چندی پیش و و کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین با اشاره به گفتگوی وزیر دفاع این کشور با آستین، اعلام کرد که قوای نظامی این کشور در برابر تلاش برای جدا کردن تایوان از چین و دستیابی به استقلال جزیره به هر قیمتی، حتی به قیمت جنگ، مقاومت خواهد کرد.
واشنگتن در راستای سیاست ایندوپاسیفیک خود سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد. همچنین حضور گسترده نظامی در آب های منطقه، ایجاد ائتلاف های نظامی با کشورهای هم پیمان خود و همکاری های نظامی و ارسال تسلیحات به تایوان از دیگر اقدامات آمریکا است.
بیجنگ بارها نسبت به این اقدامات تحریک آمیز واشنگتن هشدار داده و از آمریکا خواسته است تا حاکمیت چین را به رسمیت بشناسد و در امور داخلی بیجنگ دخالت نکند.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا