سیاستاخبارورزش

پنجاه فدراسیون در چارچوب ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش  فعالیت  دارند

کابل/ ۲۹دلو/ باختر

رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش امروز در برنامۀ حسابدهی دولت به ملت گفت که مسابقات بزکشی و لیگ برتر والیبال امسال برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر، حفیظ الله ولی رحیمی، رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش امروز در برنامۀ حساب دهی دولت به ملت  گفت که باختم محدودیت های شش ماهه از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های ورزشی در ربع آخر سال مالی از سرگرفته شد و برای نخستین بار مسابقات لیگ برتر والیبال کشور برگزار شد که در آن شش تیم از شش زون کشور، ام البلاد نمایندۀ زون شمال، بالاحصار نمایندۀ زون مرکز، سپین غر نمایندۀ زون شرق، نشتر نمایندۀ زون جنوب، بست نمایندۀ زون جنوب غرب و نگین هریوا نمایندۀ زون غرب شرکت کردند.

اوهمچنان گفت که مسابقات انتخابی تیم های ملی سنوکر، جمناستیک، هندبال، کورش، شطرنج، مشت زنی، پینگ پانک، پرورش اندام، بدمنتون، ‌بایسکل رانی، باسکتبال، شنا و رگبی، در سال مالی جاری برگزار شده است.

افزون بر مسابقات ملی، مسابقات ولایتی یا مناسبتی نیز در سال مالی برگزار شده است که به صورت جمعی حدود۶۰۰ رقابت را در سطح ولایتی در بر می گیرد.

حمیدالله کبیر، معاون فنی و مسلکی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش با اشاره به آنکه به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تمامی برنامه های ورزشی در سال مالی در سطح بین المللی به حالت تعلیق قرار داشت، افزود که در ماه های نخست سال مالی تیم های زورخانه ی، بایسکل رانی، اسکی،‌ جوجیتسو و تکواندوی کشور که در رقابت های بین المللی در ایران، پاکستان، روسیه و امارات متحده عربی اشتراک کرده بودند، در مجموع توانستند ۲۴ مدال به دست آورند.

کبیر گفت که ۵۲ فدراسیون در چارچوب ریاست عمومی تربیت بدنی ثبت و راجستر استند که فعالیت رشته های مختلف ورزش را از لحاظ فنی و تخنیکی مدیریت می کنند.

قاسم علی حمیدی، معاون مالی و اداری ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش که در برنامه حسابدهی این اداره صحبت می کرد، گفت که این ریاست در سال مالی با وصف محدویت ها از شیوع ویروس کرونا توانسته است از مجموع بودجه عادی خود ۷۵ درصد و از مجموع بودجه انکشافی اش، ۸۸ درصد را مصرف کند.

فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا