اخبارجهان

پولیس، خانه و کلینیک دکتر مارادونا را به اتهام قتل غیر عمد بازرسی کرد

بوینس آیرس/ بی بی سی /10 قوس/ باختر

پولیس ارجنتاین خانه و کلینیک داکتر دیگو مارادونا را در رابطه با اتهام قتل غیر عمد اسطوره فوتبال جهان بازرسی کرد.

پولیس خانه و کلینیک خصوصی لئوپولد لوکه را در شهر بوینس آیرس بازرسی کرد تا به شواهد بیشتری در مورد شیوه تداوی مارادونا پس از جراحی او دست پیدا کند.

مارادونا چهار روز پیش در ۶۰ سالگی و به دلیل حمله قلبی در خانه درگذشت. دختران او خواهان ارائه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تداوی پدرشان شدند.

ماردونا اوایل نوامبر یک جراحی موفق برای برداشتن لخته خونی که در سرش بود، انجام داد. او همچنین برای ترک الکل تحت تداوی قرار داشت.

دکتر لوکه گفته است که با مسوولان دولتی همکاری خواهد کرد. او همچنین گفت تا آخرین زمانی که می‌توانست به بهترین نحو برای تداوی مارادونا تلاش کرده است.

صبح دیروز ۳۰ مامور پولیس به خانه و ۳۰ مامور دیگر به کلینیک دکتر لوکه در بوینس آیرس هجوم بردند. فرمان حمله را څارنوال هایی صادر کرده‌اند که می‌خواهند تصویر دقیق‌تری از آخرین روزهای زندگی مارادونا در خانه‌اش داشته باشند.

این احتمال وجود دارد که با توجه به شرایط سلامت مارادونا، او نباید از کلینیک مرخص می‌شد و دوران نقاهت را در خانه می‌گذراند. گفته می‌شود که شرایط لازم برای مداوای کاپیتان سابق تیم ملی ارجنتاین در خانه مهیا نبود؛ از جمله این شرایط نیاز به حضور یک تیم ۲۴ ساعته از پرستاران، داکتر و امبولانس مجهز به دستگاه الکتروشوک است.

مقام‌ها همچنان می‌خواهند بدانند که دکتر لوکه، که داکتر شخصی مارادونا بود، هر چند وقت یک بار برای معاینه به خانه بیمارش می‌رفت.

دیگو مارادونا کاپیتان تیم ملی ارجنتاین  در جام جهانی ۱۹۸۶ بود و نقشی بسیار مهم در قهرمانی این تیم داشت.

او در چهار جام جهانی برای ارجنتاین بازی کرد و در ۹۱ بازی ملی ۳۴ گل برای این تیم زد. مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۰ همراه با ارجنتاین به فینال جام جهانی رسید اما مغلوب تیم قدرتمند آلمان غربی شد. او در جام جهانی ۱۹۹۴ هم کاپیتان ارجنتاین بود اما به دلیل استفاده از ماده ممنوعه افدرین از مسابقات اخراج شد.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا