اخبارامنیتفرهنگجامعه

پیام رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ به مناسبت فرا رسیدن عید سعید اضحی

کابل/۲۸ سرطان/ باختر

حلول عید سعید اضحی را به رهبری دولت، نیروهای قهرمان امنیتی و دفاعی و کافهٔ ملت مسلمان کشور تبریک و تهنیت می گوییم.

عید سعید اضحی نماد روشن فداکاری مومنان برای کسب رضای پرودگار عالمیان است و افزون بر بعد عقیدتی ، دارای اهمیت بزرگ اجتماعی نیز است و در حقیقت پیام آور و بازتاب دهندۀ  یک‌پارچگی و هم‌دیگر پذیری  مسلمانان است .

عید سعید اضحی به ما این پیام را می رساند که در کنار هم بایستیم و در هر موقفی که قرار داریم ، مسؤولیت‌های خویش را در قبال وحدت ملی، تامین صلح سراسری،  رفاه  و ارامش مردم  و خود بسندگی کشور، به گونۀ بهتر ادا کنیم.

ما امسال عید سعید اضحی را تحت نام “عید سرباز” تجلیل می کنيم و با فرارسیدن ایام فرخندۀ عید، همبستگی و حمایت کامل و قاطعانۀ خویش را با سربازان و افسران دلیر قوای مسلح کشور- این پاسداران راستین آزادی، استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان، صلح و آرامش مردم عزیزما، تجدید می کنیم.

ما به روح پرفتوح همه شهیدان قوای  مسلح کشور و همچنان شهیدان وظیفۀ مقدس اطلاع رسانی، اتحاف دعا می کنیم و درود می فرستیم.

ما بر توانایی نظامیان قهرمان و سر به کف کشور باور داریم و می دانیم که آنان در کنار این که از مردم  شان در برابر هجوم دشمنان حفاظت می کنند،  از جان خبر نگاران و میراث های فرهنگی و بنا های تاریخی کشور شان نیز حراست می کنند.

با دریغ و درد که امسال نیز مردم ما عید سعید اضحی را در حالی به تجلیل می گیرند که از یک سو طالبان به حمله های شان شدت بخشیده اند و از جانبی هم ویروس کرونا بیش از گذشته از مردم ما قربانی می گیرد.

لازم به یاد آوری می دانیم که افزایش حمله های طالبان در کنار این که به مصایب و آلام مردم ما افزوده است، مانع آزادی بیان و فعالیت رسانه ها نیز شده است و میراث های فرهنگی و بنای های تاریخی ما را  که  نمایانگر فرهنگ کهن و پربار مردم وکشور ماست، در برخی از ساحات کشور با خطر نابودی روبه رو کرده است.

جا دارد که از خبر نگارانی با قدر دانی یاد آور شویم که برای اطلاع رسانی، خود شان را در خطر می افگنند واز وضعیت جنگی و از مصایبی که مردم در روستا های دور دست کشور، متحمل می شوند، اطلاع رسانی می کنند وجهانیان را از حال رقتبار مردم ما آگاه می کنند.

رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ با اغتنام از فرصت بار دیگر تعهد می کند که درحمایت از رسانه ها و خبر نگاران و حفظ ارزش های آزادی بیان، حمایت از هنر و هنرمندان ، حفظ و نگهداری بنا های تاریخی، میراث های فرهنگی و غنامندی فرهنگ کهن کشور، بذل مساعی به خرج می دهد.

به آرزوی تامین صلح سراسری در کشور، شکوفایی هرچه بیشتر آزادی بیان و فرهنگ پرافتخارکشور عزیزما افغانستان.

عید برهمه مبارک باد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا