سیاستاخبار

پیش نویس تعدیل های تازه درقانون انتخابات را با احزاب ونهادهای جامعه مدنی شریک شد

کابل/ 2 دلو/ باختر

کمیسیون مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایت های انتخاباتی در نشستی با شماری ازنمایندگان احزاب ونهادهای جامعه مدنی پیش نویس تعدیل های تازه درقانون انتخابات را شریک کردند.

به گزارش آژانس باختر،اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی دراین نشست دربارۀ تعدیل های تازه درقانون انتخابات را چنین بیان کردندکه برقی شدن روند انتخابات ، محدود شدن شماری  نامزدان انتخابات ، تغییرات درجرم های انتخاباتی  وبه کار گیری از شناس نامه های برقی  برای تهیه فهرست  رای دهندگان بخشی  از آن تعدیل های تازه درقانون انتخابات استند.

آنان تاکید کرده اند که با تایید  این تعدیل های تازه درقانون انتخابات ، نظام انتخاباتی کشور قانونمند و با اعتبار می شود.

 دراین نشسیت محمد قاسم الیاسی عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی گفت که  درانتخابات ها تخلف به‌گونۀ چشم‌گیر و فاحش دیده می‌شد، اما برای آن ده هزار جریمه تعیین شده بود و این پاسخ‌گوی زمان عصر ما نیست، با وجود این‌که صدها هزار دالر هزینه می‌شود. اما متأسفانه در این قسمت توجه ویژه نشده‌است.

همچنان دراین نشست عصمت الله مل معاون کمیسیون مستقل انتخابات گفت که بعداز جمع‌آوری نظریات، جوانب ذی دخل در انتخابات مسوده جدید قانون انتخابات را قابل قبول برای همه جوانب دخیل در انتخابات و مطابق به شرایط و زمان برای تطبیق مردم سالاری در کشور تصویب می شود .

به گفته اعضا  کمیسیون های انتخاباتیی ،پیش‌نویس تعدیل های تازه در قانون انتخابات پس از رأی‌زنی با نمایند‌گان احزاب و جریان‌های سیاسی به وزارت عدلیه فرستاده می‌شود و پس از آن کابینه و در فرجام مجلس نمایند‌گان دربارۀ تأیید شدن این قانون تصمیم خواهد گرفت.

درهمین حال شماری ازنمایندگان احزاب و نهاد های جامعه مدنی تاکید کردند که با تطبیق این طرح مشکلات روند های انتخاباتی گذشته مرفوع خواهد شد و  باید این طرح مورد مطالعه بیشتر قرار داده شود. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا