سیاست

اعلامیه مطبوعاتی ریاست جمهوری در پیوند به اعلام عملیات بهاری طالبان

کابل باختر 24 حمل
حکومت افغانستان اعلامیه گروه طالبان مبنی بر آغاز عملیات بهاری شان را نشانه واضح اصرار این گروه بر دوام جنگ نامشروع در افغانستان می داند و این اقدام جنگجویانه را به شدت تقبیح می کند.
به گزارش آژانس باختر، در اعلامیه همچنان آمده است ، عملیات طالبان در حالی اعلام می شود که به ابتکار و اصرار حکومت افغانستان تلاش ها برای پایان بخشیدن به جنگ تحمیلی در افغانستان به شدت ادامه دارد و این گروه با هیئت مذاکره کننده ایالات متحده امریکا به طورمستقیم وارد مذاکرات صلح می باشد.
اصرار طالبان بر تداوم جنگ و فساد در افغانستان در حالی صورت می گیرد که علمای جید کشور و جهان اسلام، ادامه جنگ طالبان علیه مردم افغانستان را جهاد نه بل فتنه می دانند و خواهان توقف آن شده اند. علمای افغانستان و جهان اسلام به گونه واضح گفته اند که جنگ افغانستان فاقد هر نوع مشروعیت دینی می باشد و برای ادامه آن هیچ گونه توجیه شرعی وجود ندارد.
ادعای طالبان مبنی بر این که این اعلام جنگ در پاسخ به اعلام حکومت افغانستان صورت گرفته باشد، نادرست است. حکومت افغانستان نه تنها این که اعلامی در مورد آغاز عملیات جنگی نکرده است، بلکه تمام موانعی را که در مقابل صلح وجود داشت از میان برداشته است، تداوم جنگ را به نفع هیچ طرفی نمی‌داند.
مردم افغانستان شاهد استند که طالبان در عملیات های گذشته شان نه تنها این که مردم بیگناه ما را در سراسر افغانستان، به اشاره بیگانگان، آماج حملات تروریستی قرار داده اند، بلکه خلاف ارزش های اسلامی و عنعنات افغانی به گونه مکرر وارد حریم خصوصی مردم متدین ما شده اند، زنان و کودکان  را گروگان گرفته اند، از آنها به عنوان سپر و از خانه های شان به حیث سنگر استفاده کرده اند.
مردم و حکومت افغانستان از جوانان  افغان که در صفوف جنگی طالبان استند و وسیله اهداف قدرت طلبانه رهبری  این گروه و حامیان منطقه یی شان شده اند، می خواهد تا فریب آنها را نخورند و دیگر وسیله بیگانگان برای ایجاد رعب و وحشت میان خواهران و برادران مسلمان خود نشوند.
مردم و حکومت افغانستان از آن عده رهبران و اعضای گروه طالبان که با این اعلام جنگ علیه مردم افغانستان مخالف استند می خواهند تا در صف مردم مسلمان خود قرار بگیرند و علیه این اقدام نامشروع صدای خود را بلند کنند.
به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هدایت واضح داده شده است تا در مطابقت به اصل دفاع از تمامیت ارضی و نوامیس ملی و اسلامی کشور و در دفاع از مردم متدین افغانستان تمام تدابیر لازم را اتخاذ کنند و از سنگرهای خود با قوت دفاع کنند.
حکومت افغانستان در حالیکه آماده است از وجب وجب خاک و فرد فرد کشور دفاع کند، یک بار دیگر از رهبری گروه طالبان می خواهد تا از ادامه این جنگ نامشروع و تحمیلی دست بکشند  و به دعوت بلا قید و شرط دولت و مردم افغانستان برای مذاکرات صلح لبیک بگویند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا