اخبارامنیتجهان

چهار نظامی پاکستانی هنگام حصارکشی در مرز افغانستان کشته شدند

اسلام آباد/صدای امریکا/16ثور/باختر

نظامیان پاکستانی گفته اندکه چهار سرباز آن کشور هنگام حصار کشی در امتداد مرز آن کشور با افغانستان، در کمین تندروان مسلح کشته شدند.

اردوی پاکستان با نشر بیانیه‌ یی گفته است که سربازان پاکستانی که روز چهارشنبه پنجم می در ساحۀ ژوب، در ایالت بلوچستان، سرگرم نصب کتاره و سیم خاردار در امتداد خط دیورند بودند، هدف حملۀ تندروان مستقر در افغانستان قرار گرفتند.

پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند که ۲۵۰۰ کیلومتر امتداد دارد کتارۀ فلزی بنا می‌کند. هرچند حکومت افغانستان بارها در اعتراض به این اقدام پاکستان گفته است که این حصار خانواده‌ها و اقوام ساکن در آن ساحات را که بیشتر پشتون نشین است، از هم جدا می‌کند.

از سوی دیگر حکومت افغانستان آنچه را پاکستان مرز رسمی می‌خواند به رسمیت نمی شناسد و همواره از آن به نام خط فرضی دیورند یاد می‌کند.

حصارکشی پاکستان در امتداد مرز با افغانستان که از چند سال پیش شروع شده است، چندین بار سبب جنگ و تبادل آتش بین نظامیان پاکستانی و مرزبانان افغان شده است که در بسا موارد این درگیری مرگبار بوده است.

اردوی پاکستان همچنان در تلاش برای بهبود امنیت در مرز ۹۰۰ کیلومتری جنوب‌غربی خویش با ایران حصار کشی را آغاز کرده است و بر اساس معلومات رسمی، این پروژه ۳۰ درصد تکمیل شده است و قرار است تا اخیر سال آینده به پایه اکمال برسد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا