سیاستاخبارTOP

چین؛ میزبان نشست وزیران خارجه کشور های همسایه افغانستان

کابل/ ۱۹دلو/ باختر

چین در ماه آینده میلادی از نشست وزیران خارجۀ کشور های همسایه افغانستان میزبانی می کند.

وزارت خارجۀ ایران اعلام داشته است که چین بعد از پاکستان و ایران میزبان سومین نشست وزیران خارجه کشور های همسایه افغانستان خواهد بود.

خبرگزاری دولتی ایران گفته است که  وانگ‌ یی، وزیر خارجه چین در تماس تیلفونی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران، گفته است که سومین دور نشست همسایه‌گان در مورد افغانستان به صورت حضوری در اواخر ماه آینده در بیجنگ برگزار می‌شود.

نخستین نشست وزیران خارجه شش کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، اوزبیکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در ۱۷ سنبله به‌صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد وبه دنبال آن، نشست تهران در پنجم عقرب برگزار شد که در آن از روسیه نیز دعوت شده بود.

گفته شده است وزیر خارجۀ چین در این گفت وگو تیلفونی از وزیر امور خارجۀ ایران برای شرکت در نشست ماه آینده میلادی در بیجنگ دعوت کرده است.

روشن نیست که نمایندۀ امارت اسلامی افغانستان در نشست بیجنگ شرکت خواهد کرد یا خیر؟

نشست وزیران خارجۀ کشور های همسایه افغانستان در حالی برنامه ریزی شده است که حدود ده روز قبل نرندرا مودی نخست وزیر هند از نشست سران پنج کشور همسایه افغانستان با هند به گونۀ آنلاین میزبانی کرد.

امارت اسلامی شکل گیری و تقویت اجماع منطقه یی را برای ثبات منطقه و رشد  همکاری های اقتصادی از مسیر افغانستان با ارزش می داند . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا