اخبارجهان

چین خواستار رفع تحریم های یک جانبه افغانستان توسط امریکا شد

کابل، ۲۸ جوزا، باختر
نماینده چین در پنجاه مین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد آمریکا باید تحریم های یک جانبه علیه افغانستان را لغو کند و دارایی های ملت افغان را باز گرداند.
آژانس باختر به نقل از نشریه گلوبال تایمز، نماینده چین گفت: آمریکا به عنوان عامل اوضاع افغانستان، باید با اقداماتی ملموس، ویرانی های به بار آمده برای ملت افغانستان را جبران کند.
وی تاکید کرد که با گذشت ۱۰ ماه از اوضاع حاکم بر افغانستان و پیشرفت های حاصل شده از سوی امارت اسلامی، این کشور همچنان با چالش های متعدد بشردوستانه، اقتصادی، امنیتی و سایر موارد روبه روست.
نماینده چین یاد آور شد که جامعه جهانی باید ارتباط با امارت اسلامی را تحکیم کند تا به آن در ایجاد یک سیستم سیاسی جامع و اتخاذ سیاست های خارجی و داخلی میانه رو و زندگی مسالمت آمیز با کشورهای دیگر کمک شود. برعلاوه جامعه جهانی باید کمک های فوری بشردوستانه در زمینه مبارزه ویروسی را در اختیار افغانستان قرار دهد تا امکان رفع مشکلات معیشتی مردم فراهم گردد.
نماینده چین با اشاره به اینکه آمریکا آغاز گر و مسبب اوضاع کنونی در افغانستان است، گفت: غیرنظامیان بی گناه به دست نظامیان آمریکایی یا در جنگ هایی که آمریکا آغاز کرده است، کشته می شوند، شرایطی که صدها هزار بی خانمان و آواره برجا گذاشته است.
وی عقب نشینی آمریکا از افغانستان را عاملی برای بحران انسانی شدید جاری دانست و افزود واشنگتن به جای کمک به ملت افغانستان، دارایی های آنها را مسدود و دردشان را افزون کرده است.
وی گفت که چین از آمریکا می خواهد تحریم های یک جانبه علیه افغانستان را به طور کامل لغو کند، دارایی های ملت افغانستان را بی قید و شرط باز گرداند و ویرانی های به جا مانده را با اقدامات ملموس برای مردم افغانستان جبران کند.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا