جهان

چین: موج دوم ویروس کرونا از اروپا وارد بیجینگ شده است

بیجینگ/ایرنا/21 سرطان/ باختر
مرکزاداره و پیشگیری از بیماری های چین امروز اعلام کرد که علت شروع موج دوم همه گیری کرونا در بیجینگ پایتخت چین، انتقال ویروس از اروپا بوده است.
به گزارش ایرنا  ۲۲ جوزا اعلام شد که پس از ۵۵ روز مواردی از ابتلا به کرونا در بازار «شین فادی» بیجینگ بزرگترین بازار میوه و سبزی چین و منطقه شرق میانه شناسایی شده است که واکنش فوری چین را برای مهار آن به دنبال داشت.
این مرکز در اطلاعیه یی نوشته است که پس از اقدامات به موقع و سریع، همه گیری در پایتخت مهار شده است و آمارها نشان می دهد در ۶ روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به کرونا در چین به ویژه بیجینگ به جز موارد وارداتی ثبت نشده است.
این مرکز خاطر نشان کرد که ویروس از طریق اروپا و به شیوه های مختلف چون آلودگی های زیست محیطی و مواد غذایی وارد بیجینگ شده است ولی اکنون تحت اداره درآمده است.
البته مرکزیادشده این موضوع  که در همین دوره بیماری از حیوان به انسان منتقل شده باشد را مورد بررسی قرار داده است و به نتیجه رسیده است که شیوع ربطی به این موضوع نداشته است و اکنون روی این تمرکز دارد که ویروس تحت چه ساختاری در این بازار شیوع پیدا کرده است.
ویروس شناسان در چین تحقیقاتی صورت داده اند که نشان می دهد، شاخۀ شیوع ویروس کرونا از نوع ژنتیکی «ال» است که مختص اروپا است ضمنا تایید شده است که ویروس از طریق اجسام،  انسان و محیط زیست انتقال پیدا کرده است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا