جهان

چین میلیاردها دالر از تولیدات امریکا را تحریم می کند

بیجینگ/ ایرنا/ 12 عقرب/ باختر
سازمان تجارت جهانی در پی یک دعوی طولانی مدت میان چین و امریکا، برای تحریم میلیاردها دالر از کالاها و تولیدات امریکا، به چین چراغ سبز نشان داده است.
"سی سی تی وی" تلویزیون دولتی چین امروز گزارش کرد منازعه دو کشور درباره قوانین ضد دامپینگ که امریکا به اجرا گذاشته بود، از سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شد اما دیروز پس از یک دوره طولانی سازمان تجارت جهانی اعلام کرد چین می تواند تا میزان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دالر از کالاهای امریکایی را تحریم کند و مشمول تعرفه کند.
این پیروزی برای چین در شرایطی به دست می آید که این کشور هم اکنون درگیر یک منازعه بزرگ تجاری با امریکا است و این رای می تواند تلاش های طرفین را برای رسیدن به یک توافق برای پایان این مناقشه را تحت تاثیرات منفی قرار دهد.
چین پیش از این قبول کرده است برای رسیدن به چنین توافقی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دالر از محصولات زراعتی از جمله دانه های روغنی از امریکا خریداری کند و واشنگتن هم افزایش برخی از تعرفه ها را متوقف کرده است.
قوانین ضد دامپینگ به کشور مورد نظر امکان می دهد در صورتی که احساس کند کشور صادر کننده، کالاهایش را زیر قیمت بازار عرضه می کند، تحت تعرفه های سنگین تر قرار داده و یا از ورود آنها جلوگیری کند.
از ماه جولای به این طرف امریکا ۳۶۰ میلیارد دالر از کالاهای چین را مشمول تعرفه کرده است و چین نیز بر روی ۱۵۰ میلیارد دالر از کالاهای وارداتی امریکا تعرفه وضع کرده است.  بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا