اخبارTOPگزارش ها

کابینۀ امارت اسلامی طرح ایجاد کمیتۀ ملی حج را تصویب کرد

کابل، 31 ثور، باختر
کابینۀ امارت اسلامی در نشستی طرح وزارت ترانسپورت و هوانوردی در مورد ایجاد کمیتۀ ملی حج را تصویب کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که این طرح به منظور تنظیم و بهبود امور مربوط به پروسۀ حج تدوین و از سوی کابینه به تصویب رسید.
بر اساس فیصلۀ کابینه، این کمیته تحت ریاست مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست‌الوزرا و با عضویت نمایندگان وزارت‌های ارشاد، حج‌ و اوقاف، عدلیه، مالیه، صحت‌عامه، امور خارجه، امور داخله، ریاست عمومی استخبارات و اتاق تجارت، امور مربوط به پروسۀ حج را به پیش خواهد برد.
کابینۀ امارت اسلامی همچنین فیصله کرده است تا به منظور بهبود امور مربوط به حج در ولایات کشور، کمیته‌های ولایتی به رهبری معاونین والی‌ها و با اشتراک نمایندگان با صلاحیت ریاست‌های حج و اوقاف، ترانسپورت و هوانوردی، قوماندانی امنیه، مستوفیت، استخبارات و صحت‌عامه ایجاد گردد.
گفتنی است که پیش از این حجاج افغان همواره از موجودیت مشکلات در پروسۀ‌ حج شکایت داشتند و ادارات ذیربط را در زمینۀ خدمت‌رسانی و ایجاد سهولت‌ها به کم‌کاری و بی‌توجهی متهم می‌کردند.
این در حالی است که در جریان دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، عربستان سعودی مراسم حج را به گونۀ محدود برگزار می‌کرد.
اما این کشور اعلام کرده است که امسال ظرفیت پذیرش زایران را به یک میلیون نفر افزایش داده و قرار است بیش از ده‌هزار زایر از افغانستان در این مراسم شرکت کنند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا