اخباراقتصادجامعهصحت

کارزار سرتاسری واکسیناسیون دام های خانگی آغاز شد

کابل/۲جورا/ باختر

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کارزار سرتاسری تطبیق واکسین‌‌ علیه امراض «طبق و برسلوز» را بر دام های خانگی در سراسر کشور آغاز کرد.

دراین کارزار سرتاسری قرار است در مجموع بیش از شش میلیون دوز واکسین حیوانی بر دام های مردم تطبیق شود.

در مرحلۀ اول این کارزار یک میلیون و ۷۵۷هزار و ۵۲۷ دوز واکسین برسلوز بر گوسفندان در سرتاسر کشور و هم‌چنان بیش از ۲۸۲هزار دوز واکسین برسلوز و ۱۵۰هزار دوز واکسین طبق بر گاوان در ۹ ولایت تطبیق می شود.

شیرشاه امیری معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، در مراسم افتتاح این کارزار گفت که تطبیق واکسین بردام های خانگی به منظور جلوگیری از بیماری‌ها از برنامه‌های مهم آ ن وزارت است. او گفت: «پنجاه درصد عاید مردم از طریق دامداری به‌دست می‎آید، افزایش حاصلات دامداری و جلوگیری از تلفات دام ها از برنامه‌های مهم وزارت زراعت است.

شیرشاه امیری در عین‌حال گفت که به منظور بهبود خدمات صحی بخش دامداری، هشت کلینیک حیوانی بازسازی می‌شود.

در همین‌حال، داکتر مختار محسنی رییس صحت حیوانی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، از برسلوز به عنوان یک بیماری مشترک میان انسان‌ها و حیوانات یاد کرد و گفت که ابتلای حیوانات خانگی به این بیماری تاثیرات منفی زیادی اقتصاد دامداران خواهد گذاشت.

محسنی هم‌چنان طبق را نیزیک بیماری خطرناک یاد کرد و گفت:‌ «بیماری طبق یک مرضی است که تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد دامداران دارد

نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا