اخبارصحت

کارکردهای کمیته‌های مبارزه با ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت

کابل/ 22 قوس/ باختر

داکتر احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه ، امروز در نشست” 8 صبح” کارکردهای کمیته‌های مبارزه با ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش آژانس باختر:در این نشست، کمیته‌های پنج‌گانه از کابل کارکردهای شان را در رابطه به تقویت‌ تیم‌های نمونه گیری، ایجاد سروی ملی به منظور شناسایی واقعات مثبت ویروس کرونا، تقویت شفاخانه‌های کابل و ولایت ها از لحاظ تجهیزات، دوا و مواد ضد عفونی و تقویت ظرفیت تشخیص در لابراتوارها ارائه کردند.

وزیر صحت عامه، درکنار بررسی کارکردهای صحی مرکز و ولایت ها به آنان هدایت داد که در راستای کاری شان و جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا بیشتر تلاش کنند.

داکتر عثمانی، برای ایجاد تسهیل در روند تایید نمونه‌های بخش خصوصی که باید مهر تایید وزارت صحت عامه را داشته باشند به مسوولان اداره های ذیربط هدایت داد که یک سیستم آنلاین را برای تایید نمونه‌های که از سوی بخش خصوصی به وزارت صحت عامه ارسال می‌شود ایجاد شود تا از ضیا وقت جلوگیری شود.

وی ، از تدوین برنامه مبارزه با موج دوم ویروس کرونا خبر داد وگفت که این پلان آماده شده است و به مسوولان صحت عامه ولایت ها هدایت داد که هر ولایت برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا مطابق آن روند کاری شان را تنظیم کنند.

رییسان صحت عامه هرات، کندز و صحت عامه کابل گزارش‌های کاری و چالش‌های شان را در این نشست ارائه کردند و خواهان همکاری های بیشتر رهبری وزارت صحت عامه در راستای رفع چالش‌های موجود شدند.مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا