اخبارفرهنگ

کارگاه آموزشی حقوق زنان از نگاه شریعت و قانون برگزارشد

کابل/ 9قوس/ باختر

گروپ زنان متخصص در امور شریعت امروز کارگاه آموزشی چهار روزۀ را زیر نام حقوق زنان از نگاه شریعت و قانون٬ در وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این برنامه که در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزار شد٬ پوهنیار سیده مژگان مصطفوی٬ معین مالی و اداری وزارت اطلاعات وفرهنگ در رابطه به آگاهی افراد در مورد حقوق زن در جامعه به تفصیل صحبت کرد و گفت: متاسفانه حقوق زنان در جامعۀ ما قربانی افراط و تفریط شده است، مصطفوی وضعیت زنان را در دوره های مختلف مورد ارزیابی قرارداد و افزود: عدم آگاهی لازم از حقوق زنان در قانون و شریعت٬ سبب افزایش خشونت ها در جامعه شده است.

مصطفوی٬ راه اندازی همچو کارگاه های آموزشی را در بلند بردن آگاهی در رابطه به حقوق زنان از نگاه شریعت و قانون ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد که کارگاه یاد شده بتواند٬ بر معلومات اسلامی اشتراک کنندگان بیفزاید.

در جریان برنامه پیام ویدیویی بی بی گل بانوی اول کشور نشر شد که در بخشی از پیام آمده است: دین اسلام زنان را از ظلم دوران جاهلیت نجات داد و آنان را از حقوق اساسی برخوردار کرد، بانوی اول به گونه مثال از حق ازدواج یادآوری کرد که باید به رضایت هردو طرف باشد نه به جبر و بدل ویا هم این که حتی در زمانی که از هم جدا می شوید٬ مطابق آیت 19 سوره نسا با آنان به شایستگی  رفتار کنید.

در این کارگاه احمد ضیا انوری٬ رییس منابع بشری وزارت اطلاعات وفرهنگ، ستاره مخبت و یاسمین نورزی٬ در رابطه به حقوق زن قبل و بعد از اسلام به اشتراک کنندگان معلومات دادند و مقیم افغان رییس پلان وزارت اطلاعات وفرهنگ راه اندازی کارگاه را در کارزار 16 روزه محو خشونت علیه زنان ارزنده خواند.

این کارگاه گروپ زنان متخصص در امور شریعت و قانون به ابتکار ریاست پلان وزارت اطلاعات وفرهنگ راه اندازی کرده است و قرار است٬ چهار روز ادامه پیدا کند. فرزانه    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا