اخبارفرهنگ

کارگاه بحث های گروهی محو آزارواذیت جنسی ازدیدگاه شریعت وقانون برگزارشد

کابل/17حوت/ باختر

وزارت اطلاعات وفرهنگ ، امروز کارگاه “بحت های گروهی محوآزارواذیت جنسی ازدیدگاه شریعت وقانون “را برای کارکنان این وزارت برگزارکرد.

به گزارش خبرنار آژانس باختر، این کارگاه را آمریت حمایت اززنان درخدمات ملکی وزارت اطلاعات وفرهنگ به همکاری موسسه تعلیمی و انکشاف ظرفیت های نور(نکدو)به منظور کاهش و محو آزارواذیت جنسی ، برگزارکرد.

محبوبه سعادت، آمر حمایت اززنان درخدمات ملکی وزارت اطلاعات وفرهنگ صحبت کرد و گفت : به ادامۀ برگزاری کارگاه های آموزشی ، امروز نیز برنامه یی دررابطه به کاهش و محوآزار و اذیت جنسی را درپرتو تعلیمات دینی ، روشنی قوانین ملی و کنوانسیون های بین المللی برگزار کردیم ، تا باشد برای کاهش و محوآزارواذیت جنسی که سبب عقب ماندگی و حرمان به ویژه زنان از روند تعلیمی ، تحصیلی ، کار وانکشاف می شود ، همه سهم بگیریم و برای یک جامعۀ عاری از هرگونه آزارواذیت وظیفه ایمانی ، وجدانی وملی خویش را اداکنیم .

همچنان وی از همکاری های همیشگی موسسه نکدو ، دربرگزاری چنین برنامه ها به قدردانی یادکرد.

 بعد، شبانه مایل ، مسوول پروژه منع آزار واذیت جنسی برای همه ، دررابطه فعالیت های موسسه تعلیمی و انکشاف ظرفیت های نور (نکدو)معلومات داد.

وی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ، کاهش و محوآزارواذیت جنسی است .

 همچنان او دررابطه به علل و دلایل وانواع آزار و اذیت جنسی توضیحات ارائه کرد.

 سپس ، مولوی میرمحمد طه ، دررابطه منع آزارواذیت جنسی ازدیدگاه دین مبین اسلام توضیحات داد و گفت که این عمل ازدیداسلام ناروا وزشت است.

 وی همچنان یکی از دلایل آزارواذیت جنسی را عدم آگاهی شماری ازمردم از احکام و تعلیمات دینی و اسلامی خواند وتاکید کرد که باید همه به خاطر جلوگیری و منع آزار واذیت جنسی مبارزه کنند.ختم/ احمد ضیا احمدی …ک….م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا