اخبارجامعه

کارگران بلخ، خواهان افزایش مزد شان شدند

مزارشریف/13ثور/باختر

شماری از کارگران بلخ، به دلیل پایان بودن مزد شان دیروز دست به اعتراض زدند.

به گزارش آژانس باختر؛ شماری کارگران  بلخ، در یک گردهمایی در مزارشریف، از پایان بودن معاش شان و نشنیدن مشکلات شان شکایت کردند.

آنان می گویند که در سال های اخیر به دلیل نا امنی ها و بی توجهی حکومت، شماری از فابریکه های تولیدی آن ولایت غیر فعال شده است و هزاران کارگر از کار بی‌کار شده اند.

صالح محمد که نزدیک به ۲۵ سال می شود که در فابریکه، کود و برق بلخ کار می کند و از پایان بودن معاش کارمندان آن فابریکه شکایت دارد، در کنار بلند رفتن امتیاز کارگران از حکومت می خواهد که تصدی های فعال این فابریکۀ را حمایت کند که غیر فعال نشود و از این بیشتر افراد شغل های شان را از دست ندهند.

در همین حال محمد حسن کامران، رییس اتحادیۀ ملی کارگران و کارکنان بلخ، ازدیاد معاش را یکی از خواست های عمومی کارگران آن ولایت یاد کرد و می گوید که کارگران در ماه پنج هزار معاش و بلندترین آن ده هزار افغانی دریافت می کنند که در شرایط فعلی، مخارج زندگی شان را تامین کرده نمی توانند.

این اعتراض ها در حالی شکل می گیرد که کارگران افغانستان از کم‌ترین امتیاز بر خوردار است و همواره حقوق آنان را کار فرمایان و مالکان فابریکه ها در نظر نمی گیرند.احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا