جامعه

کار طرح و دیزاین ساخت تونل دوم سالنگ عنقریب تکمیل می‌گردد

کابل/ 9 دلو/ باختر
وزارت فواید عامه از هشتاد پروژه یی که در سال روان روی دست داشت، تنها بیست و شش آن را تکمیل کرده است .
به گزارش خبر نگار آژانس باختر: نجیب الله یمین، وزیر فواید که امروز در برنامۀ حسابدهی دولت به ملت در مرکز رسانه های حکومت سخن می گفت اظهار داشت: این وزارت ۸۰ پروژه بزرگ که هر کدام شامل چندین پروژه متوسط و کوچک می‌باشند در سال ۱۳۹۹ درسطح کشورروی دست داشت که از این میان ۲۶ پروژۀ آن تکمیل وکار روی پروژه های باقی مانده ادامه دارد که به زودی به بهره برداری سپرده خواهند شد.
یمین دلایل تکمیل نشدن شماری از پروژه‌ها را در زمان تعین شدۀ آن، مشکلات امنیتی،چگونگی استملاک جایدادها و ضعف شرکت‌های قرار دادی‌ درمدیریت پروژه‌ها عنوان کرد.
او هم چنان قیرزیری ۲۴۱ اعشاریه شصت ونو کیلومتر سرک در سراسر افغانستان، جغل اندازی ۹۹.۲۴ کیلومتر سرک خامه در ولایت‌های مختلف کشور، ایجادیک هزار و ۴۵۳ متر پل و ترمیم۴۳۰ کیلومتر سرک قیر ریزی شده را از دیگر دستآورد های وزارت فواید عامه در سال ۱۳۹۹ خواند.
یمن افزود: باز کردن راه‌های مواصلاتی به‌روی ترافیک و ایجاد سهولت و مصوونیت جاده جهت انتقال اموال تجارتی و راکبین در شاهراه‌های کشور ازدیگردستآوردهای وزارت فوایدعامه در سال۱۳۹۹ است.
وزیر فواید عامه تصریح کرد: در بخش حفظ و مراقبت در ۲۴ ولایت کشور ۳۱۸ نقطه آسیب پذیر که قبلا شناسایی شده بود که شامل حفظ و مراقبت زمستانی استند، از طریق ریاست حفظ و مراقبت سرک‌ها در فصل زمستان تحت پوشش قرار گرفته اند که وسایط مسافر بری و باربری با مشکل مواجه نشوند.
وزیر فواید عامه گفت: در سال ۹۹ توانسته اند که چهارصدو یک اعشاریه هفتاد و پنج کیلومتر سرک و ۳۴۵ متر پل را سروی و دیزاین کنند که با آغاز فصل بهار کار عملی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.
او همچنان گفت، به منظور جلوگیری از تخریب سرک‌ها و به اساس قانون تنظیم ترانسپورت جاده، مقرره کنترول وزن و ابعاد وسایط نقلیه باربری بلند تناژ در۴ فصل و ۳۱ ماده، به منظور معیاری کردن وزن و ابعاد وسایط نقلیه باربری بلند تناژ، ترتیب شده است و به کابینه راجع شده است
وزیر فواید عامه تاکید کرد: تطبیق پروژه‌های انکشافی از یک ‌سو در زند‌گی شهروندان افغانستان تاثیرات اقتصادی و اجتماعی داشته و از جانب دیگر یکی از اهداف کلی حکومت را که مبدل کردن افغانستان به چهار راه ترانزیت منطقه می‌باشد، تحقق بخشیده است.
یمین گفت: کار طرح و دیزاین ساخت سرک و تونل دوم شاهراه‌ سالنگ به زودی تکمیل می‌شود و با تکمیل شدن آن، یکی از اولویت‌های این وزارت در سال آینده ساخت این‌جاده خواهد بود. برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا