اخبارفرهنگ

کتابخانۀ عامه بغلان نیاز به تجهیز دارد

 پلخمری/ 28 جدی/ باختر

کتابخانۀ عامه بغلان که درچوکات ریاست اطلاعات و فرهنگ آن ولایت فعالیت دارد، همه روزه از ۸ صبح تا ۴ عصر در خدمت علاقه مندان کتاب ومطالعه قرار دارد.

کریم الله رجبی مدیر عمومی کتابخانۀ عامۀ ریاست اطلاعات و فرهنگ بغلان به خبرنگار آژانس باختر گفت که در کتابخانۀ عامۀ بغلان بیش از ۲۵۰۰ کتاب با عنوان های مختلف موجود است که نیازمندی، علاقه مندان به خصوص محصلان و اهل مطالعه را رفع کرده نمی تواند و این کتابخانه نیاز به تجهیز بیشتر دارد.

وی گفت: ما در تلاش استیم که از هر راه ممکن کتابخانه را تجهیز کنیم ودر کنار کتابخانۀ عامه، در ولسوالی های ده صلاح، خنجان و دوشی کتابخانه های عامه نیز موجود است که علاقه مندان مطالعه می توانند در یک فضای آرام به مطالعه بپردازند.

رجبی صفحات مجازی، سریال ها، فقر، جنگ و نا امنی راازعوامل اساسی کاهش فرهنگ مطالعه میان جوانان و نوجوانان دانست و افزودکه در این زمینه تنها اطلاعات فرهنگ نه بلکه عل کرام، نویسندگان، رسانه ها، استادان پوهنتون، معارف و بزرگان خانواده همه مسوول اند که در ترویج فرهنگ مطالعه ادارۀ اطلاعات وفرهنگ را کمک کنند.

زکریا ناصری رییس اطلاعات و فرهنگ بغلان می پذیرد که ۲۵۰۰ کتاب در کتابخانۀ عامه بسنده نیست ونیاز به تجهیز بیشتر دارد.

وی از برقی سازی (دیجیتلی) کتابخانه یاد شده در آیندۀ نزدیک خبر داد وگفت که قرار است ۷۰ هزار معلومات در حوزه های مختلف درج سیستم منظم در کتابخانه عامه شود که علاقه مندان می توانند به صورت آنلاین نیز از آن استفاده کنند.

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را جز برنامه های ادارۀ اطلاعات و فرهنگ دانست و افزود: در همکاری با ولسوال ها برنامه داریم که در تمام ولسوالی ها کتابخانه ایجاد کنیم.

حسیب الله محصل سال سوم پوهنتون بغلان تجهیز کتابخانه عامه را یک نیاز جدی دانست وگفت : به کمبود ونبود مواد درسی مواجه استیم و وی از نهاد های دولتی و غیر دولتی می خواهیم کتاب خانۀ عامه بغلان را تجهیز کنند.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا