صحت

کرونا، آمار مرگ و میر در جهان به بیش از ۲۰ هزار نفر رسید

لندن/ بی بی سی/ 7حمل/ باختر
با اعلام آمار جدید ایتالیا تعداد موارد مرگ در اثر ابتلا به کرونا (کووید-۱۹) در سرتاسر جهان به بیش از ۲۰ هزار نفر رسید.
بر اساس آمار رسمی کشورها تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در سرتاسر جهان به این ویروس مبتلا شده‎‌اند.
تعداد موارد جدید مرگ در ایتالیا طی یک روزگذشته به ٦٨٣ نفر رسیده است و در مجموع بیش از ۷۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این رقم با فاصله بیشترین تعداد مرگ ومیر در میان کشورهای جهان است.
تا کنون تعداد پنج هزار و ۱۲۰ مورد جدید در این کشور به ثبت رسیده است که نسبت به روز قبل آن کاهش داشته است.
اسپانیا هم اعلام کرده است که با مرگ ۷۳۸ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا (کویید-۱۹) در شبانه روزگذشته تعداد کل جانباختگان در این کشور به بیش از ۳۴۰۰ نفر رسیده است.
به این ترتیب اسپانیا بعد از ایتالیا با بیش از ۶۸۰۰ قربانی، بیشترین آمار تلفات در جهان را ثبت کرده است و از چین، مرکز شیوع بیماری هم پیشی گرفته است. آمار رسمی جان باختگان در چین سه هزار و ۲۸۵ نفر  است.
تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا در اسپانیا به حدود ۴۸ هزار نفر رسیده است.
دولت اسپانیا اعلام کرده است که کارمن کالوو، معاون صدراعظم آن کشور، به ویروس کرونا مبتلا شده است. خانم کالوو که پیش از این یک بار جواب آزمایشش منفی شده بود،  بار دیگر آزمایش داد و این بار نتیجه مثبت بوده است. معاون ۶۳ ساله صدراعظم اسپانیا تحت درمان است.
قرار است به زودی صدراعظم اسپانیا در جلسه یی با نمایندگان مجلس آن کشور وضعیت اضطرار را برای دو هفته دیگر تمدید کند. انتظار می رود که نمایندگان با درخواست پدرو سانچز در مورد ادامه تعطیلی ها تا ۱۱ اپریل موافقت کند.
طبق این مقررات، مردم از خروج از خانه هایشان منع شده اند به جز برای خرید اقلام ضروری و دوا یا برای رفتن به سر کار.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا