اخبارجهان

کمپ پناهجویان در مرز بلاروس و پولند تخلیه شد

مینسک/۲۹ عقرب/باختر

مقامات پولند دیروزگفتند که کمپ پناهجویان در مرز بلاروس و پولند تخلیه شده است، اما تلاش‌ها برای عبور غیرقانونی به قلمرو اتحادیه اروپا از طریق این مرز ادامه دارد و بیشتر شده است.

انا میچلسکا، سخنگوی نیروهای مرزی پولند گفت که روز پنجشنبه حدود ۵۰ پناهجو از حصارهای مرزی عبور کردند و وارد پولند شدند.

خانم میچلسکا افزود که در میان این پناهجویان یک فامیل پنج نفره نیز وجود دارد که درخواست پناهندگی به پولند را داده اند و روند اسکان‌مجدد آنان آغاز شد است، اما متباقی آنان باید به بلاروس برگردند.

هزاران پناهجو از تاریخ هشت نومبر به این امید به مرز بلاروس و پولند سرازیر شده بودند تا خود را به کشور‌های اروپایی برسانند، اما با واکنش مرزبانان پولندی مواجه شدند.

خانم میچلسکا همچنین گفت که از ورود دو گروه بزرگ دیگر پناهجویان جلوگیری کرده اند و افزود که بعضی از پناهجویان با پرتاب سنگ و شاخه‌های درخت بالای مرزبانان پولندی با آنان درگیر شدند.

در همین حال ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه یک بار دیگر هشدار داد که وضعیت در مرز نشان دهنده یک چالش امنیتی است.

او همچنان از اقدام عراق برای بازپس گیری پناهجویان عراقی و اینکه پروازهای پناهجویان به بلاروس را متوقف کرده است، استقبال کرد.

در همین حال، آندری دودا، رییس جمهور پولند گفته است که در گفت وگو اخیرش با ستولتنبرگ “همه تهدیدهای احتمالی نظامی ” را که ممکن است از بلاروس سرچشمه بگیرد، خاطرنشان کرده است.

این در حالیست که صدها عراقی روز پنجشنبه پس از این که از ورود به اتحادیه اروپا ناامید شدند، دوباره به کشورشان برگشتند.اوکراین که هم‌مرز با بلاروس و روسیه است نیز اعلام کرد که برای جلوگیری از هجوم مهاجران مرزهای خود با این دو کشور را حصار کشی خواهد کرد.ف/ب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا