جهان

کمیته بین‌المللی نجات: ۱۸ هزار پناهجوی زیر سن در اروپا ناپدید اند

بروکسل/دویچه وله/۲۷عقرب/باختر
کمیته بین‌المللی نجات از ناپدید شدن بیش از ۱۸۰۰۰ پناهجوی زیر سن در اروپا ابراز نگرانی کرده است. این کمیته گفته که کودکان زیر سن بدون همراه در طی سفرشان درد و رنج غیر قابل وصفی را تجربه می‌کنند.
کمیته بین المللی نجات «آی آر سی» از ناپدید شدن بیش از ۱۸ هزار پناهجوی زیر سن از مراکز مراقبتی دولتی در اروپا ابراز نگرانی کرده است. این کمیته روز سه شنبه ضمن گزارشی هشدار داده است که امنیت کودکان به دلیل اسکان ناکافی، عدم ثبت و شناسایی و همچنان کمبود مراقبت بعد از ورود به یونان، تضمین نمی‌شود.
در این گزارش آمده است که کودکان زیر سن بدون همراه به شدت در معرض خطر اند. این کمیته گفته است که آنها بدون پدر و مادر به اروپا مهاجرت می‌کنند، در طول سفرشان «درد و رنج غیر قابل توصیفی را تجربه می کنند» و در معرض خطراتی مانند قاچاق انسان، خشونت و سوء استفاده قرار دارند.
بنا بر این گزارش، از سال ۲۰۱۶ به این سو بیش از ۳۷۰۰۰ کودک زیر سن بدون همراه که از کشورهایی چون افغانستان و سوریه فرار کرده اند، در تاسیسات دولتی در یونان اسکان داده شده اند. تنها امیدواری بسیاری از این کودکان به پناهگاه واقعی این است که نزد اعضای خانواده خود که قبلاً در اروپا پناهندگی گرفته اند برسند.
اما در سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۴ درصد تصمیم‌ها در مورد الحاق با اعضای خانواده پناهجویان منفی بوده است. اغلبا مردم تا دو سال برای اتخاذ تصمیمی در این رابطه منتظر می‌مانند.
این سازمان خواستار آن شده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به تعهدات شان مبنی بر فراهم کردن زمینه پذیرش کودکان زیر سن بدون همراه براساس اصول بشردوستانه عمل کنند.
ف/ب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا