سیاست

رییس اجراییه کشور: با وحدت و همدلی به تروریستان پاسخ دهید

کابل باختر 18 حوت
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان میگوید: وحدت و همبستگی ملی بهترین پاسخ در قبال جنایات و وحشت تروریستان می‌باشد.
به گزارش آژانس باختر، داکترعبدالله عبدالله در مراسم که امروز با حضور هزاران‌‌ تن در تالار لویه جرگه برگزار شده بود، با اتحاف دعا به روح شهدای افغانستان و مارشال محمد قسیم فهیم گفت که مارشال فقید، پس از شهادت قهرمان ملی احمدشاه مسعود، بخش بزرگ مسوولیت‌های سنگر جهاد و مقاومت را رهبری و مدیریت سالم کرد.
به گفتۀ وی، نقش مارشال فهیم در تاریخ سیاسی و روند بازسازی افغانستان از دوران جهاد و مقاومت تا دورۀ نوین برجسته و قابل توجه بوده است؛ اما امروز جای خالی او در میان ملت احساس می‌شود.
رییس اجراییه کشور علاوه کرد: مارشال محمدقسیم فهیم از جملهٔ شخصیت‌های سیاسی و جهادی کشور بود که برای آینده افغانستان هدف و برنامه داشت.
داکترعبدالله عبدالله در ادامهٔ سخنانش با تقبیح نمودن حملۀ تروریستی به شفاخانه سردار محمد داودخان گفت که این‌گونه حملات در هیچ دین و مذهبی قابل توجیه نیست. تروریستان با تفسیر غلط و سوء استفاده از دین به خلق جنایت و وحشت دست می ‌زنند.
او علاوه کرد که حامیان گروه‌های تروریستی برای آنان، پایگاه و خانه امن ساختند تا مردم بی ‌گناه افغانستان را هدف قرار دهند. بنابراین نباید کوچک‌ ترین انحراف یا شک و تردید در زمینه شناخت دشمن وجود داشته باشد؛ زیرا آنان موفقیت‌شان را در نفاق ما جستجو می‌کنند.
همچنان رییس اجراییه کشور در سخنانش به وحدت ملی تأکید کرد و گفت که در شرایط کنونی حفظ وحدت ملی برای دفاع از تمامیت ارضی و سلامت افغانستان بسیار مهم تلقی می‌شود که لازمه آن، تامین عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض و نفاق می‌باشد.
در اخیر، داکتر عبدالله عبدالله اظهار داشت که برای تامین منافع ملی و مصالح علیای کشور همگان مسوولیت دارند تا با درک درست از شرایط حساس امنیتی و سیاسی برای تحکیم در صفوف مجاهدین و وحدت در میان اقوام افغانستان تلاش ورزند.
در سومین سال‌یاد درگذشت مارشال محمدقسیم فهیم معاون اول پیشین ریاست جمهوری مقامات بلند پایهٔ دولتی، شخصیت‌های سیاسی، مجاهدین، علمای کرام و جوانان اشتراک کرده بودند.
همچنان دراین مراسم ادیب فهیم معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی ، حامد کرزی سابق رییس جمهوری کشور، حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه ، عبدالرحیم وردک سابق وزیر دفاع ملی وشماری دیگری از اشتراک کنندگان سخنرانی نموده از تجارب و کار مشترک با مارشال فهیم، شخصیت ودرایت سیاسی او یاد نمودند وابعاد مختلف زندگی مارشال محمد فهیم را به بررسی گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا