اخبارجامعه

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان: بیش از 4 هزار عودت‌کننده در بامیان کمک دریافت کردند

کابل، 27 ثور، باختر
کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که این نهاد به 4300 مهاجری که به تازه گی به بامیان برگشته اند، کمک کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان در تویتی نگاشته است که این نهاد مطابق پالیسی جدید خود تلاش می‌ورزد تا کمک‌های جهانی را به مهاجران و عودت‌کننده گان به گونۀ شفاف و مؤثر توزیع کند. این اداره می‌گوید که میلیون‌ها نفر در افغانستان از اثر جنگ، خشکسالی، فقر و مشکلات اقتصادی متضرر شده اند و به کمک‌های بشری نیاز دارند. به گفتۀ کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان، قرار است در سال روان میلادی بیش از 5 میلیون نفر در افغانستان از کمک‌های این اداره متسفید شوند.
گفتنی است که اخیراً روند بازگشت و اخراج اجباری مهاجران افغان از کشورهای همسایه افزایش یافته است. در جریان دو ماه اخیر، هزاران مهاجر افغان از ایران بازگشته اند که گفتۀ وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، اکثر آنان به گونۀ اجباری اخراج شده اند.
بر اساس معلومات این وزارت، مهاجران بازگشته از کشورهای همسایه برای اسکان مجدد و دسترسی به مواد اولیه به کمک‌های نهادهای مدد رسان نیاز مبرم دارند. پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا