جهان

کوریای ‌شمالی: راکت جاپان گام نخست عملیات در اقیانوس آرام بود

پیونک یانگ – بی بی سی نیوز– ۸ سنبله – باختر
کوریای شمالی در تازه‌ترین تهدید خود به اقدام نظامی گفته  راکتی که از فراز   جاپان عبور کرد "گام نخست" از عملیات نظامی این کشور در اقیانوس آرام بوده است. همزمان شورای امنیت سازمان ملل متحد یک بار دیگر اقدامات پیونگ‌یانگ را محکوم کرده است.
به گزارش آژانس باختر به نقل از شبکه خبری بی بی سی ، در همین حال، رسانه دولتی کوریای ‌شمالی تهدیدها علیه جزیره گوآم (از قلمروهای آمریکا) را تکرار کرده و آن را منطقه‌ای نامیده که به گفته پیونگ‌یانگ، واشنگتن از آنجا به عنوان "نقطه آغاز اشغال (کوریای‌شمالی)" سود می‌برد.
راکت بالستیکی که کوریای شمالی بامداد دیروز شلیک کرد از  فضای جزیره شمالی هوکایدو در جاپان عبور کرد و باعث شد ساکنان این منطقه با هشدار رسمی "پرتاب راکت، پناه بگیرید" از خواب بیدار شوند.
هم‌زمان نیروهای جاپان در پایگاه نظامی یوکوتای توکیو با یکی از پیشرفته ترین سیستم‌های دافع هوای ضد راکتی خود دست به مانور دفاع هوایی زدند.
از طرف دیگر، مانور مشترک نیروهای آمریکایی و کوریای جنوبی همچنان ادامه دارد؛ مانوری که کشورهایی چون چین و روسیه معتقدند کوریای شمالی در واکنش به آن دست به پرتاب راکت زده است.
دیشب ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست اضطراری و در یک رای‌گیری غیرعلنی یک بار دیگر اقدامات کوریای شمالی را محکوم کردند.ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا