سیاستاخباراقتصادTOP

کمیسیون اقتصادی، انتقال فلزات رنگه به خارج از کشور را ممنوع اعلام کرد

کابل ، 26 ثور ، باختر
به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اول ریاست‌ الوزرای امارت اسلامی افغانستان، نشست کمیسیون اقتصادی برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه‌یی که از سوی معاونیت اول ریاست الوزرا منتشر شده، آمده است که در این نشست به ریاست معاون اول ریاست‌الوزرا، کمیته‌ مشترکی از وزارت‌های مالیه، شهرسازی، اقتصاد، زراعت و شاروالی کابل را مؤظف شده است که پروسۀ انتقال ریاست اراضی از وزارت شهرسازی را به وزارت زراعت تکمیل کند.
در خبرنامه آمده است که ریاست اراضی به فرمان خاص امیرالمؤمنین شیخ الحدیث والتفسیر مولوی هِبة‌الله آخندزاده از وزارت شهرسازی جدا و به تشکیل وزارت زراعت اضافه شده است.
از سوی دیگر، کمیسیون اقتصادی به «د افغانستان برشنا شرکت» وظیفه سپرده است که در مورد هزینه‌های باقی‌ماندۀ بند برق چک میدان وردک سروی دقیق انجام دهد و گزارش آن را به جلسۀ‌ بعدی کمیسیون ارائه کند.
بند برق چک دارای سه توربین است که پس از فعال شدن مجدد، ظرفیت تولید 3.9 میگاوات برق را خواهد داشت.
کمیسیون اقتصادی، هم‌چنان یکی از فیصله‌های خود را قابل تطبیق خوانده است که بر اساس آن فابریکه‌های ذوب کنندۀ فلزات رنگه (فلزات رنگۀ‌ داغمه) را از تاجران با توجه به نرخ روز بازار خریداری می‌کند و انتقال این مواد خام به خارج از کشور را ممنوع اعلام کرده است.
در همین‌حال، کمیسیون اقتصادی، به رهبری وزارت اقتصاد به کمیته‌ مشترکی از وزارت‌های مالیه و صنعت و تجارت و شاروالی کابل وظیفه داده است که در مورد حل مشکلات زمین‌های صنعت‌کاران در پارک‌های صنعتی اقدام عملی کنند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا