انتخابات

کمیسیون انتخابات: قفل مرکزجمع‌بندی وبررسی نتایج دیجیتالی بازنه شده است

کابل/  ۳۰ میزان/باختر
مقامات کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که قفل مرکزجمع بندی نتایج دیجیتالی آن اداره باز نه شده است تنها قفل ساختمان آموزش های انتخاباتی در یک سوی تفاهم شکسته شده است.
به گزارش آژانس باختر؛در حالی یک دسته انتخاباتی و شماری از ناظران در کمیسیون انتخابات ادعا دارند که رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات در تبانی با ناظران دسته انتخاباتی تیم دولت سازو افراد پولیس خاص٬با شکستاندن قفل دیجیتال سنتر کمیسیون انتخابات برای آوردن تغییرات درنتایج انتخابات تلاش کردند. مگر مسوولان کمیسیون یادشده  این ادعا را رد می کنند.
حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری حادثه یکشنبه شب در کمیسیون متذکره را ناشی ازسوی تفاهم دانست و گفت شکستاندن قفل ساختمان آموزش‌های انتخاباتی قابل قبول نبوده، اما قفل «مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی» باز نه شده است و آسیبی هم به آن نه رسیده است.
او تاکید کرد که کمیسیون انتخابات کارش را مطابق به قانون و لایحه ادامه می  دهد و مانع هر نوع مداخله و سبوتاز خواهد شد.
اورنگ‌زیب، از اعضای کمیسیون انتخابات گفت که مشکل از عملکرد دو سرباز ویژه منشا گرفته است . این دو سرباز ویژه از محافظان ساختمان‌های کمیسیون انتخابات می‌باشند که در پیش‌روی ساختمان آموزش‌های انتخاباتی پهره‌داری می‌کرده‌اند.
قفل دروازه‌ ورودی (دهلیز اول) «ساختمان آموزش‌های انتخاباتی» این کمیسیون به دستور مشاور امنیتی دارالانشا شکستانده شده است و پس از آن دو سرباز ویژه‌ پولیس برای گرم‌شدن به دهلیز این ساختمان رفته‌اند.
اورنگ‌زیب گفت که قفل و مهرلاک ورودی مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی در حضور عثمانی رییس ستاد انتخاباتی  ثبات و همگرایی و شماری از اعضای مجلس نمایندگان مشاهده شد و از آسیب‌نه رسیدن در آن اطمینان داده شده است.
این مرکز به‌دلیل اعتراض دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی بسته بود و برای بررسی به این موضوع یک هیئت تشکیل شده است. ختم  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا