انتخابات

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی: برای بررسی دوسیه های استیناف طلب به وقت بسیار نیاز است.

کابل/ 7دلو/ باختر
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گوید که کار برای  رسیدگی به اعتراض‌های استینافی در دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی ادامه دارد.
محمد قاسم الیاسی٬ سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دراین باره به آژانس باختر گفت که ۶هزار و ۲۹۲ اعتراض استینافی نزد این نهاد  ثبت شده است و برای بررسی دقیق٬ دوسیه‌های استینافی به وقت بیش‌تر نیاز است.
الیاسی افزود: اعتراض‌های استینافی به پنج دسته رده‌ بندی شده است. شکایات استثنایی، اعتراض و در خواست بازشماری محلات رأی‌دهی، از رده‌هایی است که قرار است دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی در ‌باره آن‌ها تصمیم بگیرد.
سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنان درباره  300 هزار رای جنجالی نیز تاکید کرد و گفت: کارمندان حقوقی این کمیسیون در حال حاضر مصروف تحلیل محتوای شکایت‌های ثبت شده درباره ۳۰۰ هزار رأی جنجالی‌اند. و قرار است دوسیه های آرای جنجالی تا پایان هفته‌ روان روی میز کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار داده شود. به گفته الیاسی بیش از پنجاه درصد شکایت‌های استینافی درباره همین ۳۰۰هزار رأی جنجالی ثبت شده است.
بربنیاد جدول زمان بندی انتخابات، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی تا یک هفته دیگر فرصت دارد تا فیصله های نهایی خود را اعلام کند اما از مسوولان این نهاد گفته اند که برای رسیدگی به اعتراض های استیناف خواهی زمان بیشتر نیاز است.
درهمین حال، نهادهای ناظر انتخابات می‌گویند که کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی باید دربارۀ زمان‌گیرشدن روند بررسی شکایت‌ها و نقض جدول زمان‌بندی انتخابات پاسخ‌گو باشند.
زبیر حبیب زاده٬ سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف به رسانه ها گفته است: نقض قانون و کند کاری در کمیسیون های انتخاباتی قابل نگرانی است و تاکید کرده است که باید کمیسیون های انتخاباتی به مسوولیت های خود رسیدگی کنند.
به گفت وی، کند کاری در کمیسیون های انتخاباتی و اختلافات در رابطه به بازشماری محلاتی  که در فهرست کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار دارد٬ سبب نقض تقویم واعلام نتیجه نهایی انتخابات شده است و این موارد نگرانی ها را جدی کرده است.
انتخابات ریاست جمهور ششم میزان برگزار شد و چهار ماه از این روند سپری شده است و تا هنوز نتیجه نهایی آن اعلام نشده است. بیش از 16500 شکایت نسبت به این انتخابات درکمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ثبت شده است و روند بررسی به شکایت های انتخابات حدود یک ماه پیش آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. جاویدروشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا