انتخابات

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی 9866 شکایت انتخاباتی را رد کرد

کابل 24 جدی / باختر
زهره بیان شینواری رییس کمیسیون رسیدگی  به شکایات انتخاباتی امروز دریک نشست خبری گفت که درجریان بررسی شکایت های انتخاباتی 9866 شکایت به علت نبود دلایل و مدارک کافی  رد شده است .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر : رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی  دراین نشست خبری یاد آور شد که درجریان سه روز مهلت قانونی دفاتر مرکزی وولایتی این نهاد٬ 16545 شکایت را دریافت کرده بودند وطی 15 روز مورد بررسی قرار گرفت که درنتیجه نزدیک به ده هزار آن رد شدند .
بربنیاد  تقویم کمیسیون شکایات انتخاباتی قراربود دیروز تمامی دفاتر مرکزی و ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاتی فیصله های شان را ابلاغ می کردندامااین  روند تا یکی دوروز دیگر همگانی خواهد شد .
محمد قاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دراین نشست خبری تاکید کرد قرار بود که دفترهای ولایتی این نهاد فیصله های خود را به دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات ارسال کنند اما کمیسیون انتخابات از ما خواست تا همه فیصله را یک بار گی به این کمیسیون شریک بسازیم که این کار باعث شده است تا بعضی ازدفترهای ولایتی این کمیسیون دیروزفیصله های شان را به دفترمرکزی ارسال کردند که این فیصله های تا چهارشنبه و پنجشنبه با کمیسیون مستقل انتخابات شریک می شود .
الیاسی همچنان افزود که درجریان بررسی های شکایت انتخاباتی یک تعداد افراد جریمه نقدی شدند و یک تعداد کارمندان  کمیسیون انتخابات  به علت نقش داشتن درتقلب های انتخاباتی ممکن ازکارهای شان برکنارشوند اما الیاسی تاکید کرد که سرنوشت این افراد بعداز دوره استیناف خواهی روشن خواهد شد ولی این پیش ازوقت است که فهرست این افراد همگانی شود .
مسوولان کمیسیون رسیدگی  به شکایات انتخاباتی گفته اند که بررسی های این نهادنشان می دهد که تاکنون 2928 محل را ی دهی دربیش از 20 ولایت نیازبه بازشماری دارد .
به گفته الیاسی ولایت ننگرهار با ۱۵۸۰محل، کنر با ۲۴۸ محل، پکتیا با ۳۸۶ محل، نیمروز با ۱۷۷ محل و هلمند با بیش از ۱۵۰محل بیشترین محل‌هایی را دارند که آرا در آن‌ها نیاز به بازشماری دارد .
بربنیاد تقویم انتخابات، بعدازفیصله های ابلاغ شده از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی ، افر اد شاکی و تکت های انتخاباتی سه روز مهلت دارند تا درباره فیصله های این کمیسیون  به دفاترمرکزی وولایتی این نهاد استیناف خواهی کنند. 
انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان سالروان برگزارشد وکمیسیون مستقل انتخابات نتیجه ابتدایی انتخابات را بعدازسه ماه اعلام کرد که بربنیاد ان محمد اشرف غنی درمیان سیزده نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز این رقابت  ها اعلام شده است ودرجایگاه اول قراردارد. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا