اخبارجامعه

کمیسیون مستقل حقوق بشر؛ خواهان رسیدگی به خشونت ها در فیض آباد شد

 کابل/ ۱۹ جوزا/ باختر

کمیسیون مستقل حقوق بشر خواهان بررسی چگونگی به خشونت کشیده شدن تظاهرات باشندگان شهر فیض‌آباد بدخشان از سوی یک هیئت مستقل و قابل اعتماد با شرکت اعضای خانواده قربانیان شده است.

 به گزارش آژانس باختر؛شماری از باشند‌گان شهر فیض‌آباد، مرکز هژدهم جوزا، در اعتراض به نبود آب آشامیدنی، برق و امنیت در این شهر، دست به راهپیمایی زدند که به خشونت کشیده شد. در نتیجه خشونت‌ها چهار معترض کشته شدند و ۴۴ معترض دیگر زخمی شدند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از وقوع خشونت در جریان این تظاهرات ابراز تأسف کردو افزود که اسناد ملی و بین‌المللی حقوق بشر دولت افغانستان را مکلف کرده است که امنیت تظاهرات و اشتراک‌کنندگان آن را تأمین کند و به خواست‌های مشروع و قانونی معترضان پاسخ قناعت‌بخش دهند.

این کمیسیون  از دولت خواسته است که عاملان خشونت در تظاهرات باشند‌گان بدخشان را شناسایی کنند. کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که قانون حد و مرز اعتراضات مدنی‌ مورد حمایت اسناد ملی و بین‌المللی را مشخص کرده است. این نهاد از برگزارکنند‌گان و شرکت‌کنند‌گان این راهپیمایی نیز خواسته است که اجازه وقوع هیچ نوع رفتار غیرمدنی که تظاهرات را به سمت تنش می‌برد، ندهند و تأسیسات عامه را حفاظت کنند.نوری زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا