اخباراقتصاد

کنفرانس افغانستان: وعدۀ کمک دوملیارد وچهارصدملیون دالری جهان برای افغانستان

کابل/ 12 حمل/ باختر

جامعۀ جهانی درنشست بین المللی افغانستان2022 ، کمک دوملیاردو چهارصد ملیون دالری برای بیرون کشیدن افغانستان از بحران انسانی وعده دادند.

این نشست به میزبانی سازمان ملل، انگلستان، آلمان وقطر وبه اشتراک نمایندگانی از کشورهای مختلف و نهاد های جهانی درسویس راه اندازی شده بود.

سازمان ملل برای رسیدگی به بحران انسانی درافغانستان خواستار کمک چهارملیارد وچهارصد ملیون دالری ازجهان شده بود، اما دراین نشست تنها نیمی از کمک درخواستی سازمان ملل تامین شد.

دراین نشست ، انگلستان سه صدو هفتاد وپنج ملیون دالر، آلمان بیش ازدوصدو بیست ویک ملیون دالر، اتحادیۀ اروپا یک صدو بیست وهشت ملیون دالر، امریکا دوصدو چهارملیون دالر و قطر بیست وپنج ملیون دالر ونیز شماری ازکشورهای دیگر دراین نشست به کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان وعده دادند.

این پول ها قرار است ازطریق نهاد های کمک رسان جهانی صرف دستگیری خانواده های نیازمند درافغانستان شود.

آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل در سخنانی در این نشست بر جلوگیری از وضعیت «مرگبار» در افغانستان تأکید کرد وگفت که جهان نباید در این شرایط مردم افغانستان را رها کنند.

 به‌گفتۀ او، حدود ۹۵ درصد از مردم افغانستان غذای کافی ندارند و نُه میلیون نفر در معرض خطر قحطی قرار دارند.

سرمنشی سازمان ملل گفت” بدون اقدام عاجل، ما با یک بحران گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان روبه‌رو هستیم. مردم در حال حاضر فرزندان و اعضای بدن شان را می‌فروشند تا خانوادۀ خود را سیر کنند.” ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا