جهان

کنفرانس امنیتی وارسا پایان یافت

وارسا – بی بی سی نیوز – 26 دلو – باختر
نشست امنیتی دو روزه ورشو با موضوع صلح و امنیت در خاورمیانه پایان یافت و در بیانیه پایانی کنفرانس اشاره ‌یی به کشور خاصی نشده است.
اما در کنفرانس مطبوعاتی پایانی این نشست، وزرای امورخارجه آمریکا و پولند که میزبان نشست بودند بارها از ایران به عنوان یک "تهدید امنیتی" نام بردند.
مقامات جمهوری اسلامی ایران نشست دو روزه وارسا با عنوان صلح و امنیت در شرقمیانه و به میزبانی وزرای امورخارجه  پولند و آمریکا را یک کنفرانس ضد ایرانی تلقی کرده‌اند.
در این نشست وزیران امور خارجه ده‌ها کشور از جمله چند کشور عربی و نخست وزیر اسراییل شرکت داشتند اما هیچ مقامی از ایران به این کنفرانس دعوت نشده بود.
در این کنفرانس خبری، یاسک چاپوتوویتز، وزیر امور خارجه  پولند در پاسخ به سوالات خبرنگاران، بر هم نظری با کشورهای اروپایی در خصوص پایبندی کشورش به توافق هسته یی با ‌ایران (برجام) تاکید کرد.
با این حال، او ساز و کار مالی اروپا را که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ اقدام اروپا برای نقض تحریم‌ها دانسته است، سازوکار نمادین خواند. او گفت که شرکت‌های بزرگ خودشان پا پس کشیده‌اند و اضافه کرد اگر این ساز و کار در سطح ادویه و غذا بماند شاید مثبت هم باشد. فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا