اخبارصحت

کوریای جنوبی یک محموله مواد صحی  به وزارت صحت عامه مساعدت کرد

کابل/ 6  قوس/ باختر

کوریای جنوبی  یک محموله مواد صحی حاوی 277 هزارماسک را به وزارت افغانستان مساعدت کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر، داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه ، به نمایند‌گی از مردم افغانستان و وزارت صحت عامه از کمک های کشور کوریا تشکرکرد وگفت که کوریای جنوبی از همکاران مهم وزارت صحت عامه است و بخش صحت افغانستان را در عرصه‌ها مختلف همکاری کرده است.

داکنرعثمانی ،این مساعدت کشور کوریا را یکی از نیازهای مهم بخش صحت افغانستان خواند و اطمینان داد که این مواد صحی در جاهای که نیازاست به مصرف خواهد رسید.

داکتر عثمانی، نقش ماسک را در امر جلوگیری از ویروس کرونا مهم خواند و تصریح کرد که پوشیدن ماسک مهم‌تر از واکسین ضد کرونا است.

ری ژا هوینگ سفیر کوریای جنوبی در افغانستان، هدف از این کمک کشور اش را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان خواند و بیان داشت که ویروس کرونا در حال حاضر تمام کشورهای جهان را به شمول افغانستان متاثر ساخته است.

او  گفت که این کشور تا اکنون حدود یک بیلیون دالر به دولت افغانستان در بخش های مختلف کمک کرده است و این کمک ها درآینده نیز ادامه خواهد داشت.

قابل یاد آوری است که این دومین محمولۀ کمکی کشور کوریای جنوبی در بخش مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان می‌باشد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا