اخبارجهان

گارد ساحلی یونان مهاجرین را با دست‌های بسته به بحر انداخته است

انقره/دویچه وله/۲حمل/باختر

وزیر داخله ترکیه، گارد ساحلی یونان را متهم کرد که مهاجران را پس از دستگیری لت و کوب کرده اند، دست‌های آنان را بسته اند و سپس بدون کشتی نجات، آنان را در بحیره انداخته اند.

 در یک ویدیویی که سلیمان سیولو، وزیر داخله ترکیه پخش کرده است، گویا یک مهاجر احتمالاً نجات داده شده، از این حادثه خبر داده است. بر اساس اظهارات او، شش مهاجر دیگر مدت دو روز بعد از رسیدن شان در جزیره یونانی خیوس دستگیر شده بودند.

 این مهاجر با زبان ترکی شکسته گفته است: «آنان تلیفون های موبایل و پول‌های مان را گرفتند، سپس ما را لت و کوب کردند.» او افزود که بعدتر آنان را با لگد، به بحیره انداخته اند.

گار ساحلی یونان، این خبر را تکذیب کرده است. اما گارد ساحلی ترکیه گفته است که آن‌ها سه مهاجر را از بحیره نجات داده‌اند، سه جسد را از آب بیرون کرده‌اند و تا به حال یک فرد مفقودالاثر را جستجو می کنند.

این اظهارات تا به حال از جانب خبرگزاری های مستقل تائید نشده است. خانم ایوا ارنست دزیدچیگ سخنگوی  امور سیاست خارجی حزب سبزها، خواستار روشنگری در این مورد شده گفت که این خبر تکان دهنده بی اندازه غیرقابل تصور است، به هرصورت باید این اتهام ها جدی گرفته شوند و باید بالافاصله، نه فقط از جانب یونانی، بلکه جانب اروپا نیز آن مورد بررسی قرار گیرند.

این سیاست مدار آلمان تأکید کرد: “اگر  ثابت شود که این خبر حقیقت دارد، باید عاملان این جنایت با شدت تمام طبق قانون مجازات شوند.

سازمان های حقوق بشری، مکرراً  آتن را مورد انتقاد قرار می‌دهند که مهاجران را به صورت غیر قانونی و قسماً با خشونت برگشت می دهند، مهاجرانی که تلاش می‌کنند از ترکیه به یونان بیایند. اما یونان این اتهام ها را رد می‌کند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا